recente blog artikelen
Wanneer angst regeert
Wanneer de leiding binnen het bedrijf geen vertrouwen heeft in de goede afloop vallen ze vaak terug op het inboezemen van angst. Maar wanneer werknemers in constante angst opereren zijn ze niet langer gericht op het uitvoeren van de strategie of het behalen van de doelstellingen. Of in het nemen van beslissingen die in het belang zijn van de organisatie.
Het probleem van een tender
Voordat bedrijven een externe partij inschakelen voor een groot project brengen ze vaak eerst een RFP uit, om daarmee verschillende prijsopties van de aanbieders in de markt te ontvangen. Maar wat is het probleem met dit type offerteaanvragen?
Verkoop risico’s
In het dagelijks gebruik worden verschillende interpretaties aan het woord risico gegeven. Voor de één heeft risico een negatieve klant terwijl voor anderen het meer als een kans klinkt. Als bedrijf willen we eigenlijk zo veel mogelijk risico’s beperken. Maar hoe kan je ondernemen door risico’s beperken
De verandering leiden
Uit recent onderzoek blijkt dat 57% van bedrijven er niet in slaagde nieuwe veranderingen efficiënt door te voeren. Dit heeft nooit één hoofdreden maar er kan wel gesteld worden dat het leiderschap niet voldoende heeft gepast bij wat er voor de verandering gevraagd werd.
Druk met druk zijn
Druk zijn is tegenwoordig een status symbool geworden, die veel mensen als een eremedaille dragen. Maar is dat wel iets om trots op te zijn?
Ik wil mijn kennis niet gratis weggeven
Je moet jezelf positioneren als expert en kennis delen met je doelgroep. Bijv. via blogs, e-books of video’s. Wanneer je dit goed toepast is het de beste manier om nieuwe klanten te genereren en je bedrijf te laten groeien. Maar de praktijk is vaak anders.
Praktijk boven diploma’s
Iedereen begrijpt de voordelen van een universitaire opleiding en wat deze kan brengen. Tijdens je werkende leven ben je jaarlijks bezig met een aantal cursussen om meer diploma’s aan jouw C.V. te kunnen toevoegen, maar moeten we niet af van het stigma dat hoger opgeleid altijd beter is?
Onrealistische klantervaringen
Om duurzaam te kunnen winnen in deze tijden draait eigenlijk alles om de klant. Ieder bedrijf wil dan ook de klanten de ultieme klantervaring bieden. Maar is dat wel een realistische doelstelling
Verkoop eskimo’s geen ijs
Goede verkopers kunnen ijs verkopen aan een eskimo. De beste verkopers kiezen er echter voor om dat niet te doen, want goede verkoop draait niet om wat jij je klanten kan aansmeren maar juist om wat jouw klant oprecht nodig heeft
De tool is niet de oplossing
Het gaat tegenwoordig niet alleen maar over het implementeren van nieuwe werkwijzen, tools, processen of technologieën maar vooral om het ontdekken van nieuwe manieren van kijken, denken en samenwerken. Toch ligt de focus vaak op die nieuwe tool of dat nieuwe systeem. Maar werken met deze nieuwe ‘tools’ betekent niet automatisch dat je succesvol zal zijn.
Waar ben je mee bezig
We zijn snel geneigd om te denken in doelen en subdoelen. Hoeveel bedrijven ken je zelf wel niet die als doel hebben om Eerste in Google te worden. Maar dat is een subdoel dat ze prioriteit hebben gemaakt. Maar wanneer je jouw subdoel haalt betekent dit niet automatisch dat jij je hoofddoelen gaat bereiken.
Een uitstervend talent
In de laatste decennia laten metingen een gestage daling zien met als mogelijke oorzaken o.a. stress, individualisering en contact op afstand. Dat zijn exact de factoren die in deze tijd van thuiswerken steeds sterker aanwezig zijn. Dit talent wordt daarmee steeds noodzakelijker maar wordt juist een uitstervende kunst.
Jerry is Gastblogger voor o.a.:
Frankwatching
Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.
emerce
Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.
nieuws.social
Sales
Waarom niet iedereen jouw klant is
Veel ondernemers zeggen dat het niet meer nodig is
marketing
strategie
Een goede voorbereiding is het halve werk
Een belangrijk proces bij besluitvorming
structuur
De onschatbare waarde van een Mastermind
events
gastblogs
Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen
Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)
contact
jerry@jerryvanstaveren.nl