recente blog artikelen

Wanneer angst regeert

Wanneer angst regeert

Wanneer de leiding binnen het bedrijf geen vertrouwen heeft in de goede afloop vallen ze vaak terug op het inboezemen van angst. Maar wanneer werknemers in constante angst opereren zijn ze niet langer gericht op het uitvoeren van de strategie of het behalen van de doelstellingen. Of in het nemen van beslissingen die in het belang zijn van de organisatie.

Lees meer
Verkoop risico’s

Verkoop risico’s

In het dagelijks gebruik worden verschillende interpretaties aan het woord risico gegeven. Voor de één heeft risico een negatieve klant terwijl voor anderen het meer als een kans klinkt. Als bedrijf willen we eigenlijk zo veel mogelijk risico’s beperken. Maar hoe kan je ondernemen door risico’s beperken

Lees meer
De verandering leiden

De verandering leiden

Uit recent onderzoek blijkt dat 57% van bedrijven er niet in slaagde nieuwe veranderingen efficiënt door te voeren. Dit heeft nooit één hoofdreden maar er kan wel gesteld worden dat het leiderschap niet voldoende heeft gepast bij wat er voor de verandering gevraagd werd.

Lees meer
Praktijk boven diploma’s

Praktijk boven diploma’s

Iedereen begrijpt de voordelen van een universitaire opleiding en wat deze kan brengen. Tijdens je werkende leven ben je jaarlijks bezig met een aantal cursussen om meer diploma’s aan jouw C.V. te kunnen toevoegen, maar moeten we niet af van het stigma dat hoger opgeleid altijd beter is?

Lees meer
Verkoop eskimo’s geen ijs

Verkoop eskimo’s geen ijs

Goede verkopers kunnen ijs verkopen aan een eskimo. De beste verkopers kiezen er echter voor om dat niet te doen, want goede verkoop draait niet om wat jij je klanten kan aansmeren maar juist om wat jouw klant oprecht nodig heeft

Lees meer
De tool is niet de oplossing

De tool is niet de oplossing

Het gaat tegenwoordig niet alleen maar over het implementeren van nieuwe werkwijzen, tools, processen of technologieën maar vooral om het ontdekken van nieuwe manieren van kijken, denken en samenwerken. Toch ligt de focus vaak op die nieuwe tool of dat nieuwe systeem. Maar werken met deze nieuwe ‘tools’ betekent niet automatisch dat je succesvol zal zijn.

Lees meer
Waar ben je mee bezig

Waar ben je mee bezig

We zijn snel geneigd om te denken in doelen en subdoelen. Hoeveel bedrijven ken je zelf wel niet die als doel hebben om Eerste in Google te worden. Maar dat is een subdoel dat ze prioriteit hebben gemaakt. Maar wanneer je jouw subdoel haalt betekent dit niet automatisch dat jij je hoofddoelen gaat bereiken.

Lees meer
Een uitstervend talent

Een uitstervend talent

In de laatste decennia laten metingen een gestage daling zien met als mogelijke oorzaken o.a. stress, individualisering en contact op afstand. Dat zijn exact de factoren die in deze tijd van thuiswerken steeds sterker aanwezig zijn. Dit talent wordt daarmee steeds noodzakelijker maar wordt juist een uitstervende kunst.

Lees meer

Jerry is Gastblogger voor o.a.:

Frankwatching logo

Frankwatching

Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.

emerce

Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.

nieuws.social

Het grootste informatieve portal dat draait om ‘nieuws’ en ‘social’. Het biedt een podium aan exclusieve experts met allen een eigen visie, ervaring en creatieve inzichten.

Sales

Waarom niet iedereen jouw klant is

Succesvolle ondernemers zijn niet op een ochtend ineens succesvol wakker ...
/

Veel ondernemers zeggen dat het niet meer nodig is

”Verkoopgesprekken? Hoezo?” hoor ik heel vaak zeggen. Het is tenslotte geen ...
/

Laat je niet verleiden

“We hebben het alleen nog niet over de investering gehad, ...
/

marketing

de Hoe van Marketing

Als bedrijf moet je de wereld laten weten van jouw ...
/

Het voordeel van Marketing

Veranderingen in de demografie van de markt en 24/7 toegang ...
/

Jouw mensen zijn jouw marketing

Geen marketingmiddel is zo sterk als het geloof van je ...
/

strategie

Een goede voorbereiding is het halve werk

Eind jaren ’80 werden uitvoeringstaken losgeweekt van ministeries en 10 ...
/

Een belangrijk proces bij besluitvorming

Voor bedrijven overheden en instanties is besluitvorming erg belangrijk, maar ...
/

Van idee naar klantwaarde

In het snel veranderende landschap van tegenwoordig heb je als ...
/

structuur

De onschatbare waarde van een Mastermind

Een vraag die ik geregeld stel tijdens de gesprekken die ...
/

5 tips om in 2016 jouw doelen te bereiken

Het jaar 2016 is inmiddels in volle gang & het ...
/

Het pad naar Vrijheid

Zo vlak voor de feestdagen wil ik een onderwerp behandelen ...
/

events

Geen berichten gevonden.

gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Het is tijd voor weer een waardevol gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
/ Gastblog

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

Het is tijd voor eerste waardevolle gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
/ Gastblog

Archief

contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl