recente blog artikelen

Met het oog op de toekomst

Met het oog op de toekomst

In een wereld die continu verandert, is meebewegen essentieel. Ook in het bedrijfsleven is om die reden technologie absoluut een must. Maar bedrijven die echt het verschil maken, houden scherp oog voor de mens in al deze technologische ontwikkelingen. Zij zetten technologische innovatie niet in om mensen te vervangen, maar om hen vrij te maken voor belangrijke werkzaamheden. Als software werk uit handen neemt en tijd bespaart, zijn de mensen inzetbaar bij andere belangrijke taken.

Lees meer
Lean en agile transities versnellen

Lean en agile transities versnellen

De opkomst van Agile en Lean transities in zowel publieke- als private sectoren toont aan dat traditionele, hiërarchische structuren niet meer voldoen aan de eisen van een snel veranderende omgeving. De behoefte aan flexibiliteit, klantgerichtheid, efficiëntie en innovatie heeft geleid tot de brede introductie van dit type methodologieën en werkvormen. Dit biedt een manier om beter in te spelen op de veranderende behoeften en uitdagingen van deze tijden.

Lees meer
Versneld implementeren

Versneld implementeren

Hoe goed de nieuwste software, werkwijze of aanpak ook is de implementatie wordt een probleem als er geen adoptie is door toekomstige gebruikers. Draagvlak is essentieel voor het succes van iedere implementatie. Veel projecten mislukken omdat medewerkers de hakken in het zand zetten.

Lees meer
Groepsbesluitvorming optimaliseren

Groepsbesluitvorming optimaliseren

Groepen kunnen gezamenlijk een enorme hoeveelheid informatie bezitten en begrijpen, verschillende ideeën of oplossingen verkennen en putten uit vele ervaringen. Groepsbeslissingen zijn participatief maar wel vaak onderhevig aan factoren zoals sociale invloed, groepsdruk en groepsdynamiek. Deze sociale elementen kunnen het proces veranderen waardoor de uitkomst beïnvloed wordt.

Lees meer
Adoptie versnellen

Adoptie versnellen

Transformatie wordt gedefinieerd als een initiatief vanuit de directie dat de manier waarop een organisatie werkt fundamenteel verandert. Het poogt om de activiteiten nauwer aan te laten sluiten op de bedrijfsstrategie. Een succesvolle implementatie slaat een brug tussen techniek en de mensen.

Lees meer
Participatie vormgeven

Participatie vormgeven

Gemeenten en organisaties beseffen steeds meer dat een sterke invulling van participatie om continue aandacht vraagt, om flexibiliteit en om echte co-creatie. Het is daarbij van belang dat ze mensen blijven betrekken bij de ontwikkelingen en daarbij ruimte bieden om actief deel te kunnen nemen. Dit gaat veel verder dan inspraak bij de voorbereiding van beleid of bij het informeren van aanstaande projecten tijdens welbedoelde inloop avonden.

Lees meer
Bepaal het frame

Bepaal het frame

De meeste informatie die we te verwerken krijgen is niet objectief maar geframed. De marketing en communicatiesector maken veel gebruik van framing. Dan probeer je een boodschap in een bepaalde richting te duwen en daarmee de mening te beïnvloeden.

Lees meer
Je bent zo sterk als de omgeving

Je bent zo sterk als de omgeving

Ieder project heeft impact op mensen, zeker in een dichtbevolkt land als Nederland. Er zijn rondom het project ten allen tijden verschillende spelers die allemaal een eigen belang hebben bij een juiste voorbereiding, uitvoering en afronding. Deze spelers worden ook wel ‘stakeholders’ genoemd.
Voorbeelden van stakeholders zijn de bewoners, de winkeliers in de buurt, maar ook het vervoersbedrijf, de hulpdiensten en andere partijen die gebruik maken van de weg waar de riolering vervangen gaat worden. En al deze stakeholders hebben allemaal hun eigen voorkeuren, verwachtingen en belangen.
Omgevingsmanagement gaat over het strategisch verenigen van al die verschillende belangen.

Lees meer
Versneld tot besluiten komen

Versneld tot besluiten komen

Groepsbesluitvorming is een proces waarbij individuen gezamenlijk deelnemen aan de besluitvorming. In groepsbesluitvorming is de beslissing niet langer toe te schrijven aan één persoon. De beslissingen die door een groep als geheel worden genomen, verschillen van individuele beslissingen. De kwaliteit is daarmee hoger, maar ook veel tijdrovender.

Lees meer

Jerry is Gastblogger voor o.a.:

Frankwatching logo

Frankwatching

Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.

emerce

Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.

nieuws.social

Het grootste informatieve portal dat draait om ‘nieuws’ en ‘social’. Het biedt een podium aan exclusieve experts met allen een eigen visie, ervaring en creatieve inzichten.

Sales

Laat ze dromen

STRATEGIE Laat ze dromen Jerry van Staveren, Business Coach & ...
/

Uurprijzen zijn duur en onzeker

STRATEGIE Uurprijzen zijn duur en onzeker Jerry van Staveren, Business ...
/

Verkoop is kinderspel

VERKOOP Verkoop is kinderspel Jerry van Staveren, Business Coach & ...
/

marketing

Is jouw werk onzinnig

Antropoloog David Graeber was deze maand heel even in Nederland ...
/

Een onvervalste Marketing Masterclass

MARKETING Marketing Masterclass Jerry van Staveren, Business Coach & Online ...
/

NIET INSPIREREN MAAR MOTIVEREN #TNW2018 | Het event van het jaar

EVENT The Next Web Conference 2018 (part II) Jerry van ...
/

strategie

Concrete antwoorden op complexe vragen

De wereld om ons heen verandert. Complexiteit, intensiteit en samenhang ...
/

De belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag in 2021

Hoewel een meerderheid van Nederlanders het liefst fysiek wil blijven ...
/

Verdwalen in het project doolhof

Herken je dit? Binnen de organisatie wordt vastgesteld dat er ...
/

structuur

Pak je verlies als ondernemer

Als mens weegt de pijn van verlies ons veel zwaarder ...
/

Durf de specialist te zijn

Vorige week had ik een gesprek met een ondernemer die ...
/

De geheimen van passief inkomen

Op regelmatige basis spreek ik ondernemers die zeggen: “Ik wil ...
/

events

Geen berichten gevonden.

gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Het is tijd voor weer een waardevol gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
/ Gastblog

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

Het is tijd voor eerste waardevolle gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
/ Gastblog

Met Jerry samenwerken?

Bestel hier:

Archief

contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl