recente blog artikelen
Toekomstbestendig veranderen
Met alle technologische ontwikkelingen en de daarbij behorende kansen willen veel bedrijven direct aan de slag met de nieuwste tools en technieken. Alleen gaan ze vaak in de verkeerde volgorde aan de slag. Maar hoe kan je wel toekomstbestendig veranderen?
Vooroordelen winnen het van feiten
Dagelijks kom ik ze tegen; ‘vooroordelen’. Ze verschijnen in vele gedaanten maar leveren allemaal dezelfde schade op. Misvattingen, verspilling, herstelwerkzaamheden, budget overschrijdende projecten, ontevreden klanten en medewerkers. Maar waar ligt daaraan ten oorzaak
Het gevaar bij stakeholders
Ieder project heeft te maken met een grote variatie aan belanghebbenden. En zoals iedere manager of projectleider je kan vertellen bestaat er niet zoiets als een stabiel stakeholdersveld. Een deel van de stakeholders kan je namelijk vrij eenvoudig identificeren maar er zijn ook belanghebbenden waar je wellicht niet zo snel aan denkt en je dan ineens verrast wordt door een onvoorziene groep. En je weer terug kan naar de tekentafel.
Een jaar voor mogelijkheden en niet beperkingen
Nu dat het jaar 2021 achter ons ligt kijken we massaal naar dit nieuwe jaar en de hoop voor de toekomst. Veel mensen hebben goede voornemens samengesteld. Maar uit onderzoek blijkt dat ruim drie kwart deze niet zal bereiken of volhouden. Ondanks de beste intenties. Waar ligt dat aan
Veranderen gaat over anderen
Verandering is onderdeel van ons leven, maar daarom niet minder een uitdaging. Veranderen roept dan ook vaak ‘weerstand’ op, maar is daarentegen onvermijdelijk. Verbeteren zouden we daarom moeten nastreven. Want omstandigheden veranderen en wanneer jij je niet aanpast aan deze veranderingen wordt de oude situatie vanzelf slechter.
Het onzichtbare laten meewegen
Wanneer we conclusies moeten trekken doen we dat veelal op de gegevens die we met het blote oog kunnen zien. Tastbare en concrete data. Maar de conclusies die we daarmee trekken zijn bij lange na niet altijd de juiste. De harde cijfers spreken namelijk niet voor zich, ook de onzichtbare factoren moeten meegewogen worden.
Concrete antwoorden op complexe vragen
De wereld om ons heen verandert. Complexiteit, intensiteit en samenhang neemt toe. Er bestaat helaas geen handboek voor de nieuwe complexe vragen die hierdoor ontstaan en de uitdagingen die dit met zich meebrengt. De aanpak is in de praktijk dan ook vaak een ontdekkingsreis en die route moet je samen verkennen.
De belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag in 2021
De lockdown en het massale thuiswerken heeft voor verschuivingen in consumentengedrag gezorgd die niet alleen vandaag, maar ook tot ver in de toekomst impact kunnen hebben. Het jaarlijkse onderzoek van Google brengt deze ontwikkelingen, zowel online als offline in beeld maar welke ontwikkelingen vallen daarbij op
Verdwalen in het project doolhof
In de praktijk zie je vaak dat een middel het doel wordt gemaakt en een projectteam verzand in allerlei randzaken. Ze zijn vooral heel druk met druk zijn en moeten vaak aan het eind van de rit met tegenzin toegeven dat het niet heeft opgeleverd wat ze van te voren hadden gedacht. Of hadden gehoopt.
Data als brandstof voor de toekomst
De kansen van data lijken haast oneindig. Het analyseren en interpreteren van data wordt van steeds groter belang. Het biedt o.a. kansen om inzicht te krijgen in je markt, gerichter klanten te bedienen en geeft inzicht in nieuwe kansen die je kan aangrijpen. Maar waar begin je en wat kan je allemaal met data
Snelle veranderingen
Tijdens de eerste lockdown was de snelheid waarmee het online werken, bijv. via Microsoft Teams, in verschillende organisaties werd geïmplementeerd buitengewoon hoog. Waar kwam dat door en wat kunnen we er van leren
Versnellen via een versnellingskamer
De wereld om ons heen veranderd in hoog tempo en wordt daarmee steeds complexer. De behoefte aan technologie-ondersteunde methoden die helpen bij het doorgronden van de daarbij behorende complexe problematiek neemt toe.
Zeker op het vlak van effectievere methoden van samenwerken, beleids- en besluitvorming. Met deze groeiende behoefte ontstond de Versnellingskamer – een krachtig GDSS gebaseerd instrument.
Jerry is Gastblogger voor o.a.:
Frankwatching
Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.
emerce
Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.
nieuws.social
Sales
Online onderhandelen
Gevaarlijke verdienmodellen
Resultaat in woorden brengen
marketing
strategie
Je bent zo sterk als de omgeving
Versneld tot besluiten komen
structuur
De boog kan niet altijd gespannen staan
events
Klantgericht Leiderschap [event]
Emerce Engage [event]
ISG Seminar [event]
gastblogs
Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen
Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)
contact
jerry@jerryvanstaveren.nl