recente blog artikelen

Toekomstbestendig werken

Toekomstbestendig werken

Na ruim een jaar van hybride werken staan veel organisaties voor een grote uitdaging: het hybride werk toekomstbestendig maken. Want als de pandemie ons iets geleerd heeft: we werken niet meer hetzelfde als de mensen die begin 2020 vanuit huis gingen werken.

Lees meer
Adoptie van transformatie

Adoptie van transformatie

Transformatie poogt om de activiteiten van de organisatie met betrekking tot mensen, processen en technologie nauwer aan te laten sluiten op de bedrijfsstrategie. Het is vooral bedoeld om de organisatie toekomstbestendig te maken. Echter is het succes onlosmakelijk verbonden met mensen en de mate waarin dit geadopteerd wordt.

Lees meer
Actieve deelname

Actieve deelname

Bij iedere poging om zaken te veranderen zijn er mensen die winnen of verliezen ten opzichte van de bestaande staat van zaken. En daarbij zijn verliezers bereidt vele malen harder te vechten dan de potentiële winnaars. Dat maakt grootschalige hervormingen en veranderingen buitengewoon moeilijk te realiseren. De oplossing?

Lees meer
De cruciale rol van gemeenten

De cruciale rol van gemeenten

Wie het coalitieakkoord bekijkt ziet al vrij hoezeer het nieuwe kabinet gemeenten nodig heeft voor het bereiken van de doelstellingen op verschillende fronten. De gemeenten hebben als ‘eerste overheid’ daarmee nogal wat ‘op hun bordje’ en een flinke klus te klaren.

Lees meer
Een goede voorbereiding is het halve werk

Een goede voorbereiding is het halve werk

Eind jaren ’80 werden uitvoeringstaken losgeweekt van ministeries en 10 jaar geleden werd het ziekenfonds afgeschaft en de zorgverzekering, berust op het principe van marktwerking, geïntroduceerd. De overtuiging was dat zulke scheiding van beleidsvorming en beleidsuitvoering zou leiden tot meer professionaliteit en verbetering van dienstverlening. Deze stap biedt kansen maar zorgt in de praktijk ook voor obstakels. Een goede voorbereiding is daarbij van enorm van belang

Lees meer
Van idee naar klantwaarde

Van idee naar klantwaarde

In het snel veranderende landschap van tegenwoordig heb je als organisatie constante waarde nodig voor de eindgebruiker.
Want we leren altijd bij en de omstandigheden veranderen. Ze vragen daarbij steeds om een nieuwe blik, met waarde voor de eindgebruikers als lens. De manier waarop we dit in de praktijk aanvliegen veranderd echter nogal eens. En die volgorde is enorm van belang.

Lees meer
Nooit aannemen

Nooit aannemen

Aannames zijn aanwezig bij alles wat we doen. De aanname dat onze aanpak de juiste is, de aanname dat we wel weten wat onze klant wil of de aanname dat een project slechts een bepaalde tijdsduur in beslag zal nemen. En zeker in deze snel veranderende tijden zijn ze aan de orde van de dag. Ze worden verpakt in uitspraken als: zo doen we het al jaren. Maar wat is het gevaar?

Lees meer
Innoveren is overleven

Innoveren is overleven

Bedrijfsinnovatie is een belangrijk onderdeel van de groei en levensvatbaarheid van een organisatie. Zonder innovatie kan de verkoop namelijk stagneren of kunnen klanten interesse verliezen. En daarmee speelt changemanagement een cruciale rol in deze veranderende tijden.

Lees meer

Jerry is Gastblogger voor o.a.:

Frankwatching logo

Frankwatching

Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.

emerce

Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.

nieuws.social

Het grootste informatieve portal dat draait om ‘nieuws’ en ‘social’. Het biedt een podium aan exclusieve experts met allen een eigen visie, ervaring en creatieve inzichten.

Sales

Bepaal het frame

De meeste informatie die we op dagelijkse basis te verwerken ...
/

Verkoop risico’s

In het dagelijks gebruik worden verschillende definities en interpretaties aan ...
/

Verkoop eskimo’s geen ijs

“Hij verkoopt zelfs ijs aan een eskimo”. Het is een ...
/

marketing

Van idee naar klantwaarde

In het snel veranderende landschap van tegenwoordig heb je als ...
/

De belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag in 2021

Hoewel een meerderheid van Nederlanders het liefst fysiek wil blijven ...
/
NPS graadmeter

Hoe loyaal zijn jouw klanten

NPS viert binnenkort z'n 20e verjaardag. Dit populaire instrument werd ...
/

strategie

Met het oog op de toekomst

De economische vooruitzichten zijn matig. De Rabobank verwacht een economische ...
/

Lean en agile transities versnellen

De opkomst van Agile en Lean transities in zowel publieke- ...
/

Versneld implementeren

Hoe goed de nieuwste software, werkwijze of aanpak ook is ...
/

structuur

Is succes een gewoonte?

Ondanks dat we het idee hebben dat we alle keuzes ...
/

Een jeukende toekomst

Agile is één van de meest voorkomende managementtermen , misschien ...
/

Hoe win je als de markt tegen je lijkt te zijn

Het is een vraag die ons allemaal bezig houdt. Hoe ...
/

events

Kansen blijven zien | TNWBoost

Organisatoren van congressen en conferenties zitten wereldwijd met de handen in het haar, nu de coronamaatregelen hun werk in feite ...
/

The Next Web – Europas favoriete event in een nieuw jasje #TNW2020

Organisatoren van congressen en conferenties zitten wereldwijd met de handen in het haar, nu de coronamaatregelen hun werk in feite ...
/

eDay 2019 | Toegang tot de digitale dag van morgen!

Enter Emerce eDay. Where innovation, digital and great minds converge. Althans, zo luidt de belofte van Emerce eDay van dit ...
/
Aan het laden...

gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Het is tijd voor weer een waardevol gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
/ Gastblog

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

Het is tijd voor eerste waardevolle gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
/ Gastblog

Met Jerry samenwerken?

Bestel hier:

Archief

contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl