recente blog artikelen
Strategisch betrokken
Het is geen geheim dat veel bedrijven worstelen met verandering. 70% van veranderingen worden niet succesvol geïmplementeerd. De verliezen in uren, investeringen en herstelwerkzaamheden zijn enorm.
De cruciale rol van gemeenten
Wie het coalitieakkoord bekijkt ziet al vrij hoezeer het nieuwe kabinet gemeenten nodig heeft voor het bereiken van de doelstellingen op verschillende fronten. De gemeenten hebben als ‘eerste overheid’ daarmee nogal wat ‘op hun bordje’ en een flinke klus te klaren.
Een goede voorbereiding is het halve werk
Eind jaren ’80 werden uitvoeringstaken losgeweekt van ministeries en 10 jaar geleden werd het ziekenfonds afgeschaft en de zorgverzekering, berust op het principe van marktwerking, geïntroduceerd. De overtuiging was dat zulke scheiding van beleidsvorming en beleidsuitvoering zou leiden tot meer professionaliteit en verbetering van dienstverlening. Deze stap biedt kansen maar zorgt in de praktijk ook voor obstakels. Een goede voorbereiding is daarbij van enorm van belang
Een belangrijk proces bij besluitvorming
Voor bedrijven overheden en instanties is besluitvorming erg belangrijk, maar tegelijkertijd ook tijdrovend en ineffectief. Wil je tijdens de besluitvorming namelijk dat iedereen een stem krijgt of ligt de focus juist op snel resultaat halen
Van idee naar klantwaarde
In het snel veranderende landschap van tegenwoordig heb je als organisatie constante waarde nodig voor de eindgebruiker.
Want we leren altijd bij en de omstandigheden veranderen. Ze vragen daarbij steeds om een nieuwe blik, met waarde voor de eindgebruikers als lens. De manier waarop we dit in de praktijk aanvliegen veranderd echter nogal eens. En die volgorde is enorm van belang.
Nooit aannemen
Aannames zijn aanwezig bij alles wat we doen. De aanname dat onze aanpak de juiste is, de aanname dat we wel weten wat onze klant wil of de aanname dat een project slechts een bepaalde tijdsduur in beslag zal nemen. En zeker in deze snel veranderende tijden zijn ze aan de orde van de dag. Ze worden verpakt in uitspraken als: zo doen we het al jaren. Maar wat is het gevaar?
Op de juiste manier bouwen aan vertrouwen
Participatie speelt een cruciale rol voor de toekomst en dat vraagt vertrouwen. Het vergt directe betrokkenheid van burgers, bedrijven en organisaties. Dat geeft aan de ene kant ruimte en mogelijkheden maar brengt ook veel onzekerheid en vraagtekens. Hoe kunnen we bouwen aan vertrouwen
Het meest krachtige wapen bij verandering
De wereld om ons heen verandert. Complexiteit, intensiteit en de snelheid van verandering neemt toe en daarom groeit de vraag naar een krachtige (met software ondersteunde) aanpak om deze complexe vraagstukken in samenhang op te kunnen lossen.
Innoveren is overleven
Bedrijfsinnovatie is een belangrijk onderdeel van de groei en levensvatbaarheid van een organisatie. Zonder innovatie kan de verkoop namelijk stagneren of kunnen klanten interesse verliezen. En daarmee speelt changemanagement een cruciale rol in deze veranderende tijden.
Toekomstbestendig veranderen
Met alle technologische ontwikkelingen en de daarbij behorende kansen willen veel bedrijven direct aan de slag met de nieuwste tools en technieken. Alleen gaan ze vaak in de verkeerde volgorde aan de slag. Maar hoe kan je wel toekomstbestendig veranderen?
Vooroordelen winnen het van feiten
Dagelijks kom ik ze tegen; ‘vooroordelen’. Ze verschijnen in vele gedaanten maar leveren allemaal dezelfde schade op. Misvattingen, verspilling, herstelwerkzaamheden, budget overschrijdende projecten, ontevreden klanten en medewerkers. Maar waar ligt daaraan ten oorzaak
Het gevaar bij stakeholders
Ieder project heeft te maken met een grote variatie aan belanghebbenden. En zoals iedere manager of projectleider je kan vertellen bestaat er niet zoiets als een stabiel stakeholdersveld. Een deel van de stakeholders kan je namelijk vrij eenvoudig identificeren maar er zijn ook belanghebbenden waar je wellicht niet zo snel aan denkt en je dan ineens verrast wordt door een onvoorziene groep. En je weer terug kan naar de tekentafel.
Jerry is Gastblogger voor o.a.:
Frankwatching
Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.
emerce
Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.
nieuws.social
Sales

Verkoop risico’s
Verder Lezen
marketing

Van idee naar klantwaarde
Verder Lezen

De belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag in 2021
Verder Lezen

Hoe loyaal zijn jouw klanten
Verder Lezen
strategie

Groepsbesluitvorming optimaliseren
Verder Lezen

Adoptie versnellen
Verder Lezen
structuur

Een jeukende toekomst
Verder Lezen

Hoe win je als de markt tegen je lijkt te zijn
Verder Lezen
events

Kansen blijven zien | TNWBoost
Verder Lezen

The Next Web – Europas favoriete event in een nieuw jasje #TNW2020
Verder Lezen

eDay 2019 | Toegang tot de digitale dag van morgen!
Verder Lezen
gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen
Verder Lezen

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)
Verder Lezen

contact

jerry@jerryvanstaveren.nl