recente blog artikelen
De klus bepaalt het gereedschap
IN je bedrijf werken is niet hetzelfde als AAN je bedrijf werken. Veel bedrijven zijn in deze uitdagende tijden druk bezig om hun business draaiende te houden met allerlei nieuwe initiatieven. Maar vergis je niet, druk bezig zijn is niet hetzelfde als goed bezig zijn.
Geen winst zonder volharding
Er wordt nergens zoveel geld aan verspild als aan niet afgeronde projecten. Vooral binnen de online omgeving wordt vaak de handdoek al in de ring gegooid voordat de wedstrijd oprecht is begonnen.
Commerciële monsters
Algoritmes bepalen welke berichten jouw connecties te zien krijgen. Het doel van deze algoritmes is om de juiste content op het juiste moment aan de juiste personen te laten zien. Althans, dat zeggen deze social media kanalen maar is dat wel echt zo
Cultuur als succesfactor
Je hebt er elke dag mee te maken en weet dat het belangrijk is: de organisatiecultuur. Toch blijft het ongrijpbaar, zweverig en vooral lastig om te verbeteren maar waarom is het belangrijk
Blijf jouw koers volgen
Een vergrootglas start geen vuur totdat je het op één plek houdt gedurende een langere tijd. Wanneer je constant van de ene plek naar de andere verplaatst, wordt er niets opgewarmd. Laat staan dat het een vuur start. En zo werkt het voor jouw bedrijf in deze tijden ook.
Het recept voor marktdisruptie
Wanneer een branche transformeert, associëren we dat vaak met de komst van nieuwe technologie. Maar dat klopt niet. Weliswaar gaat het in veel gevallen gepaard met nieuwe technologieën, maar dat alleen is onvoldoende om de markt op z’n kop te kunnen zetten. Wat is er dan wel nodig?
Het ontbreken van management theorie
Menig managementmodel is de afgelopen periode vastgelopen of levert niet de gewenste resultaten. Dat is één van de opvallende gevolgen van de coronacrisis. Maar hoe nu verder
Gratis is een lastige geest om weer terug in de fles te stoppen
De Corona spanningen nemen af. Het bedrijfsleven komt langzaam weer op gang maar daarmee stopt de onrust, de vragen, de onzekerheden en de zorgen nog niet. Maar maak geen noodsprongen waarbij je diensten gratis weg geeft in de hoop om toch nieuwe klanten te kunnen verwelkomen.
De moeilijkste om te bereiken
Elke marketeer, ondernemer en verkoper wil deze doelgroep bereiken. Daardoor vist eigenlijk iedereen op dezelfde vissen in het kleine vijvertje. Een paar tips om ze wel te bereiken
Leiderschap in crisistijden
Voor een crisis zoals deze bestaan geen draaiboeken. Het leiderschap binnen iedere organisatie wordt zwaar op de proef gesteld, op een manier die we weken geleden niet voor mogelijk hielden. De leiders moeten niet wezenloos toekijken maar juist vooruitkijken en een voorbeeld zijn naar de rest van de organisatie.
De echte Corona crisis
De coronacrisis brengt zeer onzekere tijden met zich mee. Bedrijven moeten op zoek naar manieren om overeind te blijven en werknemers zijn niet zeker van hun baan.Deze omstandigheden brengen lelijke dingen aan het licht, waarbij we ons oprecht moeten afvragen willen we nog wel zo door gaan
20 redenen waarom jouw beslissingen niet rationeel genomen zijn
Wij denken dat ons besluit rationeel is geweest terwijl in de praktijk blijkt dat het een besluit was waarbij onze vooroordelen ons zwaar hebben beïnvloedt. Hoe zeker van onze zaak we dan ook lijken te zijn. Dagelijks nemen we 10.000 (micro) beslissingen. Uit onderzoek blijkt dat we bochten afsnijden om tot besluiten te komen.
Jerry is Gastblogger voor o.a.:
Frankwatching
Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.
emerce
Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.
nieuws.social
Sales

Uurprijzen zijn duur en onzeker
marketing

Een onvervalste Marketing Masterclass

NIET INSPIREREN MAAR MOTIVEREN #TNW2018 | Het event van het jaar
strategie

Concrete antwoorden op complexe vragen

De belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag in 2021
structuur
events
gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

contact

jerry@jerryvanstaveren.nl