recente blog artikelen
Hoe loyaal zijn jouw klanten
De NPS-score geeft inzicht in hoe loyaal klanten zijn door slechts één simpele vraag te stellen. Dat klinkt interessant voor veel bedrijven, maar wat kun je er écht mee en belangrijker: wat betekent het nou eigenlijk?
Leiding geven is maatwerk
Binnen een bedrijf spelen er allerlei omstandigheden en factoren mee die het functioneren van de medewerkers in je bedrijf beïnvloeden. Dus hoe vertoon je goed leiderschap binnen al die verschillende situaties
In de versnellingskamer
Bij veel overheidsinstanties, gemeenten, adviesbureaus en onderwijsinstanties is het een welbekend begrip en wordt er gretig gebruik van gemaakt maar wat is een versnellingskamer en hoe werkt het in de praktijk?
De ruis op onze belangrijke beslissingen
Wanneer we beslissingen nemen, vooral belangrijke beslissingen is onze overtuiging dat we helder denken, rationeel en logisch oordelen en vervolgens een weldoordachte keuze maken. Maar zonder dat we ons daar bewust van zijn blijkt er veel ruis op de lijn te zitten.
Van idee naar impact
Succesvol brainstormen is een kunst. Zeker met meer dan 500 deelnemers, want ga er maar aan staan. Al die verschillende visies en ideeën tot slechts een handvol concrete ideeën kristalliseren, die tevens door alle deelnemers gedragen wordt, is een kunst te noemen. Hoe doe je dat
De praktische obstakels van jouw klantaanpak
Talloze bedrijven zijn momenteel bezig te veranderen naar een organisatie waarin de klant centraal staat. Althans, veel organisaties roepen dat maar tussen droom en werkelijkheid staan nog een aantal praktische obstakels.
Overleven in de data jungle
Data is geweldig, de levensader van veel moderne organisaties maar alhoewel data je kan vertellen over ‘wat’ er gebeurt, kan het je nog niet vertellen ‘waarom’ ze gebeuren. En laat het nu juist de ‘waarom’ zijn die interessant is.
(koppel)Kansen zien
Er komen tegenwoordig grote uitdagingen en complexe vraagstukken op ons af. Denk daarbij aan klimaatverandering, de energietransitie en de circulaire economie. Deze uitdagingen zijn stuk voor stuk te groot en te complex om individueel op te lossen. De vraag is dan eigenlijk “Hoe kunnen we grote maatschappelijke opgaven in samenhang realiseren?”
Zware beslissingen nemen in snel veranderende tijden
In deze veranderende tijden is de snelheid waarmee een bedrijf beslissingen kan nemen cruciaal. Maar dat is in de praktijk makkelijker gezegd dan gedaan. Want hoe krijg je alle verschillende inzichten van de betrokkenen bij de organisatie op elkaar afgestemd?
De kracht van de groep
Wie binnen een organisatie een oprechte verandering wil realiseren heeft daarbij anderen nodig. Maar in de praktijk zie je vaak dat de leiding de beslissingen neemt en dan wil dat de rest van het bedrijf daarin mee gaat. Maar is dat wel zo slim?
Is dat thuiswerken wel zo positief
Thuiswerken is momenteel meer regel dan uitzondering. Hoewel werken op afstand over het algemeen de prestaties verhoogt en zelfs de meeste werknemers daar nu de voorkeur aan geven, kan het thuiswerken op langere termijn ook negatieve effecten hebben. Althans, dat laat onderzoek zien
Keuze stress
Kiezen uit veel verschillende opties is moeilijk. Beslissen welke film je vanavond gaat kijken, wat je gaat eten of welke muziek je op gaat zetten. Het leven bestaat uit duizenden van deze keuzes, maar is al die keuze wel zo positief?
Jerry is Gastblogger voor o.a.:
Frankwatching
Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.
emerce
Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.
nieuws.social
Sales
Gratis is een lastige geest om weer terug in de fles te stoppen
marketing
Geen winst zonder volharding
Meer marketing resultaat
strategie
De cruciale rol van gemeenten
structuur
events
The Next Web 2018 [event]
gastblogs
Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen
Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)
contact
jerry@jerryvanstaveren.nl