recente blog artikelen

Verkoop risico’s

Verkoop risico’s

In het dagelijks gebruik worden verschillende interpretaties aan het woord risico gegeven. Voor de één heeft risico een negatieve klant terwijl voor anderen het meer als een kans klinkt. Als bedrijf willen we eigenlijk zo veel mogelijk risico’s beperken. Maar hoe kan je ondernemen door risico’s beperken

Lees meer
De verandering leiden

De verandering leiden

Uit recent onderzoek blijkt dat 57% van bedrijven er niet in slaagde nieuwe veranderingen efficiënt door te voeren. Dit heeft nooit één hoofdreden maar er kan wel gesteld worden dat het leiderschap niet voldoende heeft gepast bij wat er voor de verandering gevraagd werd.

Lees meer
Praktijk boven diploma’s

Praktijk boven diploma’s

Iedereen begrijpt de voordelen van een universitaire opleiding en wat deze kan brengen. Tijdens je werkende leven ben je jaarlijks bezig met een aantal cursussen om meer diploma’s aan jouw C.V. te kunnen toevoegen, maar moeten we niet af van het stigma dat hoger opgeleid altijd beter is?

Lees meer
Verkoop eskimo’s geen ijs

Verkoop eskimo’s geen ijs

Goede verkopers kunnen ijs verkopen aan een eskimo. De beste verkopers kiezen er echter voor om dat niet te doen, want goede verkoop draait niet om wat jij je klanten kan aansmeren maar juist om wat jouw klant oprecht nodig heeft

Lees meer
De tool is niet de oplossing

De tool is niet de oplossing

Het gaat tegenwoordig niet alleen maar over het implementeren van nieuwe werkwijzen, tools, processen of technologieën maar vooral om het ontdekken van nieuwe manieren van kijken, denken en samenwerken. Toch ligt de focus vaak op die nieuwe tool of dat nieuwe systeem. Maar werken met deze nieuwe ‘tools’ betekent niet automatisch dat je succesvol zal zijn.

Lees meer
Waar ben je mee bezig

Waar ben je mee bezig

We zijn snel geneigd om te denken in doelen en subdoelen. Hoeveel bedrijven ken je zelf wel niet die als doel hebben om Eerste in Google te worden. Maar dat is een subdoel dat ze prioriteit hebben gemaakt. Maar wanneer je jouw subdoel haalt betekent dit niet automatisch dat jij je hoofddoelen gaat bereiken.

Lees meer
Een uitstervend talent

Een uitstervend talent

In de laatste decennia laten metingen een gestage daling zien met als mogelijke oorzaken o.a. stress, individualisering en contact op afstand. Dat zijn exact de factoren die in deze tijd van thuiswerken steeds sterker aanwezig zijn. Dit talent wordt daarmee steeds noodzakelijker maar wordt juist een uitstervende kunst.

Lees meer
Sales op de lopende band

Sales op de lopende band

Sales en het werken met targets is niet ‘one size fits all’. De manier waarop jij aan sales doet moet namelijk passen bij je visie, doelen, prijs, product maar vooral ook bij jouw mensen. Er wordt dan ook nergens zo veel verwacht als op de sales afdeling bij bedrijven. Deze moeten non-stop en continu blijven presteren. Of anders. Maar is dat nog wel realistisch in deze tijden?

Lees meer

Jerry is Gastblogger voor o.a.:

Frankwatching logo

Frankwatching

Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.

emerce

Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.

nieuws.social

Het grootste informatieve portal dat draait om ‘nieuws’ en ‘social’. Het biedt een podium aan exclusieve experts met allen een eigen visie, ervaring en creatieve inzichten.

Sales

Bepaal het frame

De meeste informatie die we op dagelijkse basis te verwerken ...
Verder Lezen
/

Verkoop risico’s

In het dagelijks gebruik worden verschillende definities en interpretaties aan ...
Verder Lezen
/

Verkoop eskimo’s geen ijs

“Hij verkoopt zelfs ijs aan een eskimo”. Het is een ...
Verder Lezen
/

marketing

Van idee naar klantwaarde

In het snel veranderende landschap van tegenwoordig heb je als ...
Verder Lezen
/

De belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag in 2021

Hoewel een meerderheid van Nederlanders het liefst fysiek wil blijven ...
Verder Lezen
/
NPS graadmeter

Hoe loyaal zijn jouw klanten

NPS viert binnenkort z'n 20e verjaardag. Dit populaire instrument werd ...
Verder Lezen
/

strategie

Met het oog op de toekomst

De economische vooruitzichten zijn matig. De Rabobank verwacht een economische ...
Verder Lezen
/

Lean en agile transities versnellen

De opkomst van Agile en Lean transities in zowel publieke- ...
Verder Lezen
/

Versneld implementeren

Hoe goed de nieuwste software, werkwijze of aanpak ook is ...
Verder Lezen
/

structuur

Is succes een gewoonte?

Ondanks dat we het idee hebben dat we alle keuzes ...
Verder Lezen
/

Een jeukende toekomst

Agile is één van de meest voorkomende managementtermen , misschien ...
Verder Lezen
/

Hoe win je als de markt tegen je lijkt te zijn

Het is een vraag die ons allemaal bezig houdt. Hoe ...
Verder Lezen
/

events

Kansen blijven zien | TNWBoost

Organisatoren van congressen en conferenties zitten wereldwijd met de handen in het haar, nu de coronamaatregelen hun werk in feite ...
Verder Lezen
/

The Next Web – Europas favoriete event in een nieuw jasje #TNW2020

Organisatoren van congressen en conferenties zitten wereldwijd met de handen in het haar, nu de coronamaatregelen hun werk in feite ...
Verder Lezen
/

eDay 2019 | Toegang tot de digitale dag van morgen!

Enter Emerce eDay. Where innovation, digital and great minds converge. Althans, zo luidt de belofte van Emerce eDay van dit ...
Verder Lezen
/
Aan het laden...

gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Het is tijd voor weer een waardevol gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
Verder Lezen
/ Gastblog

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

Het is tijd voor eerste waardevolle gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
Verder Lezen
/ Gastblog

Met Jerry samenwerken?

Bestel hier:

Homepage

Archief

contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl