recente blog artikelen

Het gevaar bij stakeholders

Het gevaar bij stakeholders

Ieder project heeft te maken met een grote variatie aan belanghebbenden. En zoals iedere manager of projectleider je kan vertellen bestaat er niet zoiets als een stabiel stakeholdersveld. Een deel van de stakeholders kan je namelijk vrij eenvoudig identificeren maar er zijn ook belanghebbenden waar je wellicht niet zo snel aan denkt en je dan ineens verrast wordt door een onvoorziene groep. En je weer terug kan naar de tekentafel.

Lees meer
Veranderen gaat over anderen

Veranderen gaat over anderen

Verandering is onderdeel van ons leven, maar daarom niet minder een uitdaging. Veranderen roept dan ook vaak ‘weerstand’ op, maar is daarentegen onvermijdelijk. Verbeteren zouden we daarom moeten nastreven. Want omstandigheden veranderen en wanneer jij je niet aanpast aan deze veranderingen wordt de oude situatie vanzelf slechter.

Lees meer
Het onzichtbare laten meewegen

Het onzichtbare laten meewegen

Wanneer we conclusies moeten trekken doen we dat veelal op de gegevens die we met het blote oog kunnen zien. Tastbare en concrete data. Maar de conclusies die we daarmee trekken zijn bij lange na niet altijd de juiste. De harde cijfers spreken namelijk niet voor zich, ook de onzichtbare factoren moeten meegewogen worden.

Lees meer
Verdwalen in het project doolhof

Verdwalen in het project doolhof

In de praktijk zie je vaak dat een middel het doel wordt gemaakt en een projectteam verzand in allerlei randzaken. Ze zijn vooral heel druk met druk zijn en moeten vaak aan het eind van de rit met tegenzin toegeven dat het niet heeft opgeleverd wat ze van te voren hadden gedacht. Of hadden gehoopt.

Lees meer
Versnellen via een versnellingskamer

Versnellen via een versnellingskamer

De wereld om ons heen veranderd in hoog tempo en wordt daarmee steeds complexer. De behoefte aan technologie-ondersteunde methoden die helpen bij het doorgronden van de daarbij behorende complexe problematiek neemt toe.

Zeker op het vlak van effectievere methoden van samenwerken, beleids- en besluitvorming. Met deze groeiende behoefte ontstond de Versnellingskamer – een krachtig GDSS gebaseerd instrument.

Lees meer

Jerry is Gastblogger voor o.a.:

Frankwatching logo

Frankwatching

Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.

emerce

Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.

nieuws.social

Het grootste informatieve portal dat draait om ‘nieuws’ en ‘social’. Het biedt een podium aan exclusieve experts met allen een eigen visie, ervaring en creatieve inzichten.

Sales

Hoe moet je jouw product succesvol lanceren?

Het blijft een spannend en cruciaal moment voor je business ...
Verder Lezen
/

Gemiste kansen

We laten als ondernemers (en verkopers) helaas vaak kansen en ...
Verder Lezen
/

Wat is jouw type?

Ondanks al onze unieke eigenschappen zijn wij als mensen over ...
Verder Lezen
/

marketing

De vicieuze cirkel van deze tijd

Weet je nog vroeger, dat mensen rijen dik voor de ...
Verder Lezen
/

Hoe de klok tegen ons ondernemers tikt…

Als er iets vast staat in het leven, dan is ...
Verder Lezen
/

Speel je om te winnen of om niet te verliezen?

We starten met ondernemen om een bepaalde droom, een bepaald ...
Verder Lezen
/

strategie

Niet te onderhandelen

Iedereen onderhandelt. Werknemers en werkgevers onderhandelen over het beste contract, ik ...
Verder Lezen
/

Ouderen problemen

De gemiddelde werknemer wordt tegenwoordig steeds ouder. Slechts 30 jaar ...
Verder Lezen
/

De pijn van afwijzing

Iedere ondernemer of bedrijf kent wel dat gevoel van ‘ik ...
Verder Lezen
/

structuur

Geen berichten gevonden.

events

Geen berichten gevonden.

gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Het is tijd voor weer een waardevol gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
Verder Lezen
/ Gastblog

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

Het is tijd voor eerste waardevolle gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
Verder Lezen
/ Gastblog

Met Jerry samenwerken?

Bestel hier:

Homepage

Archief

contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl