recente blog artikelen

Wat is een Versnellingskamer

Wat is een Versnellingskamer

De Versnellingskamer is een methode die wordt gebruikt om beleids- en besluitvorming te versnellen, vooral bij complexe vraagstukken waarbij meerdere stakeholders betrokken zijn. Het combineert een krachtig Group Decision Support System (GDSS) met een gedegen voorbereiding, passende methodiek en ervaren consultants.

Lees meer
Versneld implementeren

Versneld implementeren

Hoe goed de nieuwste software, werkwijze of aanpak ook is de implementatie wordt een probleem als er geen adoptie is door toekomstige gebruikers. Draagvlak is essentieel voor het succes van iedere implementatie. Veel projecten mislukken omdat medewerkers de hakken in het zand zetten.

Lees meer
Groepsbesluitvorming optimaliseren

Groepsbesluitvorming optimaliseren

Groepen kunnen gezamenlijk een enorme hoeveelheid informatie bezitten en begrijpen, verschillende ideeën of oplossingen verkennen en putten uit vele ervaringen. Groepsbeslissingen zijn participatief maar wel vaak onderhevig aan factoren zoals sociale invloed, groepsdruk en groepsdynamiek. Deze sociale elementen kunnen het proces veranderen waardoor de uitkomst beïnvloed wordt.

Lees meer
Adoptie versnellen

Adoptie versnellen

Transformatie wordt gedefinieerd als een initiatief vanuit de directie dat de manier waarop een organisatie werkt fundamenteel verandert. Het poogt om de activiteiten nauwer aan te laten sluiten op de bedrijfsstrategie. Een succesvolle implementatie slaat een brug tussen techniek en de mensen.

Lees meer
Participatie vormgeven

Participatie vormgeven

Gemeenten en organisaties beseffen steeds meer dat een sterke invulling van participatie om continue aandacht vraagt, om flexibiliteit en om echte co-creatie. Het is daarbij van belang dat ze mensen blijven betrekken bij de ontwikkelingen en daarbij ruimte bieden om actief deel te kunnen nemen. Dit gaat veel verder dan inspraak bij de voorbereiding van beleid of bij het informeren van aanstaande projecten tijdens welbedoelde inloop avonden.

Lees meer
Bepaal het frame

Bepaal het frame

De meeste informatie die we te verwerken krijgen is niet objectief maar geframed. De marketing en communicatiesector maken veel gebruik van framing. Dan probeer je een boodschap in een bepaalde richting te duwen en daarmee de mening te beïnvloeden.

Lees meer
Je bent zo sterk als de omgeving

Je bent zo sterk als de omgeving

Ieder project heeft impact op mensen, zeker in een dichtbevolkt land als Nederland. Er zijn rondom het project ten allen tijden verschillende spelers die allemaal een eigen belang hebben bij een juiste voorbereiding, uitvoering en afronding. Deze spelers worden ook wel ‘stakeholders’ genoemd.
Voorbeelden van stakeholders zijn de bewoners, de winkeliers in de buurt, maar ook het vervoersbedrijf, de hulpdiensten en andere partijen die gebruik maken van de weg waar de riolering vervangen gaat worden. En al deze stakeholders hebben allemaal hun eigen voorkeuren, verwachtingen en belangen.
Omgevingsmanagement gaat over het strategisch verenigen van al die verschillende belangen.

Lees meer
Versneld tot besluiten komen

Versneld tot besluiten komen

Groepsbesluitvorming is een proces waarbij individuen gezamenlijk deelnemen aan de besluitvorming. In groepsbesluitvorming is de beslissing niet langer toe te schrijven aan één persoon. De beslissingen die door een groep als geheel worden genomen, verschillen van individuele beslissingen. De kwaliteit is daarmee hoger, maar ook veel tijdrovender.

Lees meer

Jerry is Gastblogger voor o.a.:

Frankwatching logo

Frankwatching

Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.

emerce

Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.

nieuws.social

Het grootste informatieve portal dat draait om ‘nieuws’ en ‘social’. Het biedt een podium aan exclusieve experts met allen een eigen visie, ervaring en creatieve inzichten.

Sales

Bepaal het frame

De meeste informatie die we op dagelijkse basis te verwerken ...
/

Verkoop risico’s

In het dagelijks gebruik worden verschillende definities en interpretaties aan ...
/

Verkoop eskimo’s geen ijs

“Hij verkoopt zelfs ijs aan een eskimo”. Het is een ...
/

marketing

Van idee naar klantwaarde

In het snel veranderende landschap van tegenwoordig heb je als ...
/

De belangrijkste ontwikkelingen in (online) consumentengedrag in 2021

Hoewel een meerderheid van Nederlanders het liefst fysiek wil blijven ...
/
NPS graadmeter

Hoe loyaal zijn jouw klanten

NPS viert binnenkort z'n 20e verjaardag. Dit populaire instrument werd ...
/

strategie

Wat is een Versnellingskamer

De Versnellingskamer is een methode die wordt gebruikt om beleids- ...
/

Lean en agile transities versnellen

De opkomst van Agile en Lean transities in zowel publieke- ...
/

Versneld implementeren

Hoe goed de nieuwste software, werkwijze of aanpak ook is ...
/

structuur

Is succes een gewoonte?

Ondanks dat we het idee hebben dat we alle keuzes ...
/

Een jeukende toekomst

Agile is één van de meest voorkomende managementtermen , misschien ...
/

Hoe win je als de markt tegen je lijkt te zijn

Het is een vraag die ons allemaal bezig houdt. Hoe ...
/

events

Kansen blijven zien | TNWBoost

Organisatoren van congressen en conferenties zitten wereldwijd met de handen in het haar, nu de coronamaatregelen hun werk in feite ...
/

The Next Web – Europas favoriete event in een nieuw jasje #TNW2020

Organisatoren van congressen en conferenties zitten wereldwijd met de handen in het haar, nu de coronamaatregelen hun werk in feite ...
/

eDay 2019 | Toegang tot de digitale dag van morgen!

Enter Emerce eDay. Where innovation, digital and great minds converge. Althans, zo luidt de belofte van Emerce eDay van dit ...
/
Aan het laden...

gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Het is tijd voor weer een waardevol gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
/ Gastblog

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

Het is tijd voor eerste waardevolle gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
/ Gastblog

Archief

contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl