recente blog artikelen
STOP MET MULTITASKEN | FOCUS
Als ondernemers jagen we succes na en hebben daardoor veel ballen in de lucht te houden. We dragen gedurende de dag dan veel verschillende petten. Sommige van die petten zitten ons gegoten, andere zitten juist een stuk minder comfortabel. Maar hoe weet je waarop jij je focus moet leggen wanneer je meer succes wilt behalen
Waarom niet iedereen jouw klant is
Je kent er vast wel een: een ‘negatieve klant’. Die klant die nu direct door je hoofd schiet. Die ene klant die direct alle energie uit je zuigt zodra je die naam op je telefoonscherm ziet verschijnen. Soms heb je niet eens door dat je een slechte klant in jouw portfolio hebt zitten maar hoe kan je die van tevoren spotten, vermijden en daarmee jezelf veel hoofdpijn besparen? Hoe maak je de keuze voor jouw ideale klant?
Ben je aan het spijbelen
Veel bedrijven staan voor groei en ontwikkeling, met name voor hun personeel. Daarentegen vinden veel organisaties dat werknemers onvoldoende bezig zijn met hun ontwikkeling en hun loopbaan op de lange termijn. Maar is opleidingsbudget reserveren wel voldoende en wat doen de bedrijven hier zelf actief aan?
Coachen of motiveren
Verschillende wetenschappelijke onderzoeken gaan dieper in op de verschillen tussen het eindresultaat dat ontstaat vanuit extrinsieke en intrinsieke motivatie. Maar welke is effectiever
Het leed dat internet heet
De komst van het internet heeft alles veranderd. Het heeft positieve kanten, maar ook zeker negatieve kanten. Afgelopen weekend hebben we bij de plaatselijke intertoys daar weer een mooi voorbeeld van gekregen
Neem jij de leiding
Wanneer je met klanten in gesprek bent neem je dan de teugels in handen? Wanneer je tot samenwerking moet komen, ben je dan de Alpha of juist de Beta? Want vergis je niet: dat is heel belangrijk
De wil van technologie
We leven in een wereld waarin digitale transformatie onvermijdelijk is. Waar de term ‘innovatie’ synoniem is geworden voor technologische toepassingen. Termen als big data en AI suggereren zo veel potentie dat technologie leidend wordt binnen organisaties. Als bedrijf loop je dan echter het risico uit het oog te verliezen waar het echt om draait.
Welkom in de nieuwe wereld
We leven in een tijd van grote veranderingen. Veranderingen in de manier waarop wij met communiceren, handelen en zelfs financieren. Een van de meest interessante ontwikkelingen hierin: Crowdfunding
Het einde van de consultant
Technologische ontwikkelingen en het toenemende aanbod hebben de markt drastisch veranderd, maar betekent dit het einde van de consultant of slechts het einde van de traditionele consultant?
Gewenste resultaten vragen om duidelijke actie
Er zit een wezenlijk verschil tussen een doel stellen en een doel bereiken. Een doel bereiken lukt je namelijk niet door lukraak maar wat te doen. Het vraagt om duidelijke en gerichte actie, maar hoe? Ontdek het in de blog van deze week
Is het nog wel van deze tijd?
Wie actief is in de sales wereld zal deze term beslist zijn tegen gekomen: Hunters or farmers. We maken dingen graag overzichtelijk en stoppen ze in hokjes. Maar is deze gedachte van jagers en boeren nog wel van deze tijd?
Snelle verlammende veranderingen
Het tempo waarin innovaties momenteel plaats vinden is haast moordend te noemen. Hoe krijg jij grip op de zaak en houdt je controle in deze snel veranderende tijden. Ontdek het nu
Jerry is Gastblogger voor o.a.:
Frankwatching
Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.
emerce
Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.
nieuws.social
Sales

Alleen deze week! Win een Brainstormsessie
marketing

Luister je mee?
strategie

Het probleem van een tender
structuur
events
gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

contact

jerry@jerryvanstaveren.nl