Rond de eeuwwisseling verzint Apple een distributiesysteem voor geluidsfragmenten en noemt het ’podcast’, een combinatie van ’iPod’ en ’broadcast’.

Binnen Nederland is dit nog een redelijk onbekend medium, maar de laatste tijd zit het ongelooflijk in de lift. Voor luisteraars heeft podcasting namelijk grote voordelen ten opzichte van video’s of blogs. Als luisteraar ben je namelijk niet verplicht om naar een scherm te staren en kan je luisteren op de momenten dat dit jou het beste uitkomt, bijvoorbeeld in de file of tijdens het sporten. Een podcast beantwoord dus de vraag die marketeers al tijden stellen:

“Wat is de beste manier om iemand te bereiken wanneer deze niet achter een beeldscherm zit of onderweg is?!”

PODCAST IN DE PRAKTIJK

Een podcast kun je zien als een “radio-aflevering”. In veel gevallen download je die aflevering via iTunes. Dit kan al streamend op je telefoon, tablet of computer maar je kan er ook voor kiezen een aflevering op te slaan (bijvoorbeeld wanneer je op de wifi zit) om deze aflevering later te beluisteren op een moment dat dit jou het beste uitkomt.

Daarnaast is er de mogelijkheid om je te abonneren op een kanaal, zodat je een melding krijgt wanneer er een nieuwe aflevering online staat, zodat je niets hoeft te missen.

Heb je geen iTunes? No worries! Via de appstore zijn er apps te downloaden waarmee je podcasts kunt beluisteren op je Android telefoon.

Misschien heb je halverwege een aflevering geen zin of tijd meer om verder te luisteren? Geen probleem, de app onthoudt namelijk waar je bent gebleven. Wanneer de mogelijkheid zich weer aandient kun je dus gewoon verder gaan waar je gebleven was. Bij iedere aflevering staat overigens ook een omschrijving  zodat je precies weet wat je van die aflevering kunt verwachten.

“Wat we hebben ontdekt, of beter gezegd wat adverteerders hebben ontdekt, is dat het ongelooflijk krachtig is wanneer een persoon aan het woord is & luisteraars die stem horen. De gemoedelijke toon van podcasts maken echt een persoonlijke connectie bij de luisteraars” – John Alderman (COO van Social Code)

Je hoort wie er spreekt, dus je hebt zeker niet te maken met een ghostwriter, zoals bij blogs uiteraard wel het geval kan zijn. Een stem is bovendien veel persoonlijker dan tekst, waardoor je sneller een band met het publiek kan opbouwen. Dat brengt mij bij het volgende….

Ik ben namelijk zelf ook een podcast kanaal begonnen


De Jerry van Staveren podcast
 neemt jou achter de schermen mee in de wereld van (online) ondernemen.

Ik ga in gesprek met succesvolle (online) ondernemers, om te leren wat zij doen om dit succes te bereiken. Geef jou een kijkje in de keuken tijdens mijn lezingen of workshops & neem je mee naar verschillende business evenementen.

Dit alles zodat jij met deze tips & inzichten jouw business naar het volgende niveau kan brengen.

De pijlers waarop ik dit podcast bouw zijn:

  • Sales oftewel verkoop
  • Marketing & social media,
  • succesvolle business Strategieën
  • Structuren om jouw business leven vergemakkelijken

Beluister hier alvast de introductie & ontdek precies wat deze podcast jou gaat brengen:

Op regelmatige basis neemt Jerry jou mee in de wereld van ondernemerschap. Door interessante gesprekken te voeren met succesvolle online ondernemers, luister mee terwijl hij zelf lezingen of workshops geeft & verschillende business events bijwoont.

Inmiddels staan er al 5 afleveringen online & komt er nog veel meer mooie content aan. Je kan de podcast vinden via de volgende kanalen
JVSP telefoon
Beluister op iTunes : de Jerry van Staveren podcast
Beluister op Stitcher: de Jerry van Staveren podcast
Beluister op SoundCloud: de Jerry van Staveren podcast

 

Abonneer, beluister & laat mij weten wat je vind!


Ik hoor graag van je!

 

 

p.s. Wil je meer weten over podcasting? Lees dan:

► Beluister de Jerry van Staveren Podcast hier: de Jerry van Staveren podcast

——————————————————————————————————–
Jerry van Staveren (Amsterdam 1981) is een gepassioneerde Business Coach.

Zijn fulltime business bestaat uit het begeleiden & ondersteunen van ambitieuze ondernemers die het volgende niveau willen bereiken met hun onderneming, maar daarin een knelpunt ervaren.

Dit knelpunt kan o.a. worden ervaren in tijd, omzet, strategie of simpelweg voldoening.

Het zijn de ondernemers die de transitie van Hard Werken naar Smart Werken willen maken & de maximale potentie uit hun business willen halen.

Jerry bezit ruim 15 jaar ervaring in sales & coaching en heeft deze ervaring opgedaan als business coach bij o.a. Winst.nl (van Eelco de Boer & Tonny Loorbach) & als Sales Manager bij partijen zoals Reed Elsevier, Kenwood & Metro Cash and Carry. 

Naast zijn werkzaamheden als Business Coach is hij op wekelijkse basis een actief blogger, om zijn kennis & expertise te delen met de rest van de wereld, om zodoende andere ondernemers verder te helpen. Dat doet hij op 4 pijlers: Verkoop, Marketing, Strategie & Structuur.

Meer hierover vind je hier: http://jerryvanstaveren.nl/blog/

Tevens is hij gastblogger voor website’s als internetsuccesgids (met het nr1 marketing programma in PayPal) & actief als spreker voor onder andere de ondernemersopleiding van de Hogeschool van Amsterdam.

Een beeld van zijn achtergrond & drijfveren is te krijgen via het interview met Internet Succes Gids: https://www.internetsuccesgids.nl/jerry-van-staveren-interview/

Of via het nummer 1 business podcast van Studio Maestro: http://studiomaestro.nl/boost-your-sales-met-jerry/

Vind Jerry hier:

Website: http://jerryvanstaveren.nl/
Email: Jerry@jerryvanstaveren.nl
Facebook: https://www.facebook.com/jvsbusinesscoach/
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/jerryvanstaveren
Snapchat: jerryvstaveren
Instagram: https://www.instagram.com/jerryvanstaveren/