De verandering leiden

De verandering leiden

Uit een recent onderzoek van The Economist blijkt dat 57% van de bedrijven er de afgelopen 3 jaar niet in slaagde nieuwe strategische initiatieven (oftewel veranderingen) efficiënt door te voeren. Als je op zoek gaat naar de oorzaak hiervan is er nooit slechts één...
Druk met druk zijn

Druk met druk zijn

Stel iemand de vraag hoe het gaat en ergens in het antwoord dat volgt komt vast het woord ‘druk’ voor. Volle agenda’s, geen tijd voor randzaken, veel overleg en vooral heel erg druk. Druk zijn is tegenwoordig een soort status symbool geworden, die veel mensen als een...
De tool is niet de oplossing

De tool is niet de oplossing

Welke organisatie heeft als doel gesteld om de meest agile organisatie van de wereld te worden? Of om het meest lean bedrijf op aarde te zijn? Er wordt naar mijn weten ook geen prijs uitgereikt voor het bedrijf met het best ingevulde CRM systeem en het hoogst...
Waar ben je mee bezig

Waar ben je mee bezig

Enige tijd geleden voerde ik een project uit voor één van de leidende banken van Nederland. Als implementatie consultant was het mijn doel om de nieuwe management strategie en daarbij behorende werkwijze naar de verschillende bankkantoren te brengen. Het bankpersoneel...
Voorbereiden op de toekomst

Voorbereiden op de toekomst

Het tempo van veranderingen neemt toe en bedrijven moeten klaar zijn voor een toekomst die digitaal, snel en onzeker is. Veranderingen komen en gaan. De vraag is echter: ben je zelf in regie of laat je de dingen overkomen? Klaar zijn voor deze toekomst betekent o.a....