Voorbereiden op de toekomst

Voorbereiden op de toekomst

Het tempo van veranderingen neemt toe en bedrijven moeten klaar zijn voor een toekomst die digitaal, snel en onzeker is. Veranderingen komen en gaan. De vraag is echter: ben je zelf in regie of laat je de dingen overkomen? Klaar zijn voor deze toekomst betekent o.a....
Jouw doelen in de prullenbak

Jouw doelen in de prullenbak

Zeg eens eerlijk; Weet jij de doelstellingen van het bedrijf waarvoor je werkt? De kans is groot dat je ‘nee’ zegt en dat is niet geheel verrassend. Bij 66% van de bedrijven weten medewerkers namelijk niet wat de doelen zijn. Een schrikbarend hoog aantal!...
De juiste beslissingen nemen

De juiste beslissingen nemen

Iedere dag neemt een bedrijf honderden, zo niet duizenden kleine beslissingen. Voorbeelden van deze operationele beslissingen zijn ‘zal ik deze content online plaatsen?’ ‘Ga ik deze adverteren?’ of juist “Welke prijs vraag ik deze klant?” of “welke...
De tijd van verandering

De tijd van verandering

Er wordt nergens binnen het bedrijfsleven zoveel geld verspild als aan niet-afgeronde projecten en veranderingen. De oorzaak hiervan is vaak simpelweg tijd. Gemiddeld genomen duurt het 62 ononderbroken dagen voordat een verandering onderdeel is van het systeem of de...
Het ontbreken van management theorie

Het ontbreken van management theorie

Vooral in tijden van verandering, wanneer de toekomst onvoorspelbaar is en de angst hoog oploopt hebben managers theorieën nodig om duidelijkheid en grip te krijgen. Maar passende management theorieën om deze nieuwe tijden te begeleiden zijn binnen veel organisaties...