Ik wil voor eens en voor altijd aan alle twijfels of mogelijke drempels een eind maken. . .
Alle obstakels die jij wellicht voelt wegnemen en in slechts één artikel kraakhelder duidelijk maken wat ik voor jou doe en vooral wat dat voor jou kan betekenen. Of juist niet…
Aan jou de keus…
Iets wat voor mij heel raar is om bij stil te staan en altijd weer vrij onverwacht is als het weer eens opspeelt.
Ik zie “dat hoofd” van mij tenslotte elke dag in de spiegel en uitgezonderd van ‘the day after’ van één van onze voetbaluitjes, waarin we toch weer te lang zijn doorgegaan boezemt die aanblik mij eigenlijk weinig angst in. Maar dat kan aan mij liggen…
Daarom is het voor mij zo vreemd om te ervaren dat mensen nog steeds “spanning” voelen om met mij in gesprek te gaan…
Om een drempel te ervaren, waardoor ze niet met mij in contact durven komen…
“Naar deze dag heb ik uitgekeken, maar ik ben er ook zenuwachtig voor. Hmmm, ik zie ineens overeenkomsten met de Sint-hyperness van m’n kinderen. Die dochters van mij lijken toch meer op me dan ik soms wil toegeven. Maar waarom ik nu een beetje zenuwachtig ben, is omdat ik een afspraak heb met business coach Jerry van Staveren”
Gelukkig blijkt al die spanning en “Sint-Hyperness” achteraf helemaal nergens voor nodig te zijn geweest en reageert ze op haar website hartstikke leuk:
“Om samen mijn business onder de loep te nemen; dat vond ik mega-spannend! Waarom eigenlijk? Toch bang dat ik dingen helemaal niet goed doe? Jerry is een aardige gozer. En mijn zenuwen voor ons coachingsgesprek blijken echt helemaal niet nodig. Uiteraard moet ik dingen gaan doen die buiten mijn comfortzone liggen (where the magic happens), maar ik ga vol motivatie en met nieuwe plannen naar huis!”
Eind goed al goed, zal je zeggen. Maar dat is altijd NA dat iemand mij gesproken heeft.
Dus waar komt dan toch die angst vandaan?
Is het misschien mijn achtergrond bij die “grote boze commerciële bedrijven’?
Of misschien het feit dat ik de meeste van jullie – ik heb tenslotte 12.000 maandelijkse bezoekers op de website – nog nooit “echt” face-to-face heb gesproken?
Of misschien is het juist wel dat stempel van “Business Coach”?
Waarom dan die “beladen” term business coach?
Toen ik jaren geleden besloot de sprong naar ondernemerschap te wagen was het grootste knelpunt inderdaad de functietitel. Sales manager, Business coach, Online Strateeg, Ondernemers Consultant, Verkoop Guru, Internet Marketing Expert en noem het maar op. Het waren allemaal termen die mensen gebruikte om mij te omschrijven.
Maar eigenlijk wilde ik helemaal niet in een “hokje” geduwd worden. Geen één daarvan dekte de lading in mijn ogen. Ik ben gewoon mezelf en daar is nou eenmaal geen “correcte” term voor.
Na intensieve gesprekken met vrienden, kennissen en zakenpartners voelde wij de minste weerstand -en tevens grootste herkenning- bij de term “Business Coach”. En even kort gezegd: daar ben ik toen maar voor gegaan. Maar het is nog steeds niet een functietitel waar ik mij volledig in thuis voel.
Maar voor mij draait het vooral om simpelweg knallen en gaan! Gewoon stappen vooruit zetten en dan onderweg aanpassen en optimaliseren.
“Imperfect action beats perfect in-action”
Waar het echter op neerkomt is dit: Ik wil jou en je business “gewoon” verder helpen en welk “naampje” je op mij plakt boeit mij eigenlijk niet zo veel. En ik hoop jou ook niet.
Maar wat doe je dan?
Ik geloof heilig in maatwerk en de vertaalslag maken naar jouw situatie!
Er zijn zoveel specialisten in Nederland die allemaal pretenderen het gouden ei te bezitten, maar geen van die specialisten zegt iets over jouw specifieke situatie. Ze spreken uitsluitend over hun eigen successen en hoe jij dit kan kopiëren.
Maar ze vergeten een belangrijk feit: Elke markt, elke doelgroep en elk persoon is anders en heeft zijn eigen “spelregels”.
Wat werkt voor een extroverte coach, hoeft per definitie niet voor een introverte bakker te werken. En een strategie die goed werkt bij een staalbedrijf, hoeft niet te werken bij lifestyle coach.
En dát is in essentie wat ik doe: De vertaalslag maken naar jouw specifieke situatie en de dingen inzetten die voor jou werken en bij jou passen.
Het heeft namelijk geen zin om je te overspoelen met allerlei technieken, strategieën of tools die niet passen bij jouw situatie! Of niet het door jou gewenste resultaat gaan behalen.
De fundering voor “ons plan van aanpak” wordt dan ook gelegd door jouw persoonlijke wensen, expertise, doelen en verwachtingen.
Dat is de basis waarop ik alles insteek, om daarmee gericht jouw specifieke knelpunt, de gewenste doelen en de verwachting van jou als ondernemer en bedrijf kraakhelder te krijgen. Om vervolgens het stappenplan te creëren om daar ook daadwerkelijk concreet heen te gaan bewegen.
Elke ondernemer heeft namelijk behoefte aan een compleet eigen aanpak. Want geen enkel mens of markt is hetzelfde toch? Of althans, dat zegt mijn ervaring tenminste.
En daarmee voorkom ik dat je wordt gebombardeerd met informatie waar je uiteindelijk toch niets aan hebt, niet gaat uitvoeren of die helemaal niet bij jou of jouw bedrijf passen.
Want bij mij draait alles om het uiteindelijke resultaat. Op lange termijn! En juist geen tijdelijke korte termijn “pleister op de wond”
Want iedereen kan puur op karakter een maand lang een facebook pagina beheren of een blog per week schrijven, ook al voelt dat op dat moment niet “goed”.
Maar wat als je dit 6 maanden moet volhouden? Of 12 maanden? Of….er helemaal nooit mee dient te stoppen?
En moet ik dan iemand voor een camera gaan zetten om vlogs op te nemen, als deze persoon daar diep van binnen grote weestand tegen voelt? En dat heel ongemakkelijk voelt?
We gaan daarom uitsluitend zaken toepassen die passen bij jou als ondernemer, bij jouw doelgroep en markt, maar vooral bij jou als mens.
Maar wel om je steeds een stapje dichterbij jouw persoonlijke doelen te brengen, zonder al die afleidingen van de huidige online maatschappij.
Het is bijna 20 jaar aan relevante praktijkkennis die ik met je deel.
Kennis die ik heb opgedaan vanaf het eerste moment dat ik een sales-vloer betrad tot aan kennis die mij later Business Coach bij de grootste online ondernemer van Nederland heeft gemaakt. En langs functies als Teamleider bij Reed Business en Sales Manager bij verschillende gerenommeerde partijen, zoals o.a. Kenwood en OTTO heeft gebracht.
Maar het is vooral praktijkkennis uit Masterminds waar ik deel van heb mogen uitmaken. Kennis van de grootste online ondernemers van Nederland en wat zij op dagelijkse basis doen om aan de top te staan van de Online Business Wereld.
En dat is kennis die ik met jou wil delen.
Meer daarover weten? Lees dan Wat doe je als Business Coach
Door met mij te werken werk je dus tevens met de grootste experts in hun vakgebied. Dit gaat van copywriters, tot webdevelopers en van consultants tot aan marketing experts. Ik geloof dan ook absoluut in de quote
“alleen ben je sneller, maar samen kom je verder”
Ondanks dat we onszelf allemaal zo verschrikkelijk uniek vinden, reageren mensen altijd volgens bepaalde vaste spelregels. Als je weet hoe je op deze regels moet inspelen en hoe je deze kan beïnvloeden zal je sneller en effectiever resultaat behalen. Zo simpel is het eigenlijk.
Wanneer je niet overgaat tot de waan van de dag, maar bewust weet waar je mee bezig bent en wat daarvan het gewenste resultaat gaat zijn.
En alhoewel dat nu simpel klinkt gaat dat proces niet over één nacht ijs. Ik heb daar zelf 20 jaar in het sales’ en coachingsvak voor moeten investeren, duizenden gesprekken voor moeten voeren en honderden uren aan studie geïnvesteerd tijdens seminars, workshops en mastermind meetings.
Maar als de puzzelstukjes eenmaal op hun plek zijn gevallen kan je dat succesrecept herhalen en aanpassen naar elke markt.
Want elk mens reageert in essentie hetzelfde op bepaalde prikkels. En als je eenmaal ergens bent geweest en weet hoe het pad loopt, kan je steeds makkelijker en sneller jouw weg terugvinden.
Een mooi Amerikaans gezegde is “the proof is in the pudding”. Wat neerkomt op: Een pudding mag er nog zo mooi en lekker uitzien, waar het werkelijk om gaat, is dat hij lekker smaakt. Er is maar één manier om daar achter te komen: door hem te eten.
Een idee of verhaal mag nog zo goed lijken, de enige manier om erachter te komen of het idee ook echt werkt is door het uit te voeren en het resultaat te ervaren. En er zijn dan ook genoeg “dappere” ondernemers geweest die al wel de sprong hebben genomen.
Die elk verschillende doelen hadden en verschillende markten. En om daar een greep uit te doen:
Maar hey, jouw bedrijf, doelen en uitdagingen zijn vast compleet anders…
En ik het feit dat ik dan ook wel heel “eng” ben om te benaderen laat jij jouw persoonlijke doelen in de weg staan toch? 😉
Het is eigenlijk heel simpel:
Als je tevreden bent waar je nu bent, moet je dit niet doen
Als je niet wilt groeien, moet je dit zeker niet gaan doen
Als je jouw huidige klanten wel genoeg vind, dan moet je dit niet doen
Als je vind dat je genoeg vrije tijd hebt, moet je dit niet doen
Als je genoeg tijd met de belangrijkste mensen in je leven kan doorbrengen, moet je dit niet doen
Als je vind dat je genoeg van de wereld hebt gezien, moet je dit niet doen
Als je content bent met je omzet en niet meer wilt, dan moet je dit vooral niet doen
Als je het gevoel hebt grip op de zaak te hebben, moet je dit ook niet doen
Als je niet het gevoel hebt dat iets je tegenhoudt, moet je dit niet doen
Als je niks meer te wensen hebt, dan moet je dit niet doen
Als je vind dat het eigenlijk allemaal wel goed gaat, dan moet je dit ook niet doen
Als je niet het gevoel hebt dat er meer in zit, moet je dit ook niet doen
Herken jij jezelf juist wel in één van die punten….
Wat moet je dan wel doen? NU DIRECT EEN AFSPRAAK MAKEN!
Waar wacht je nog op!? Ik bijt niet 😉
En wat gebeurt er dan verder?
Ben je na onze afspraak tevreden en heb je vertrouwen dat we samen jouw doelen kunnen bereiken, zetten we even simpel gezegd de samenwerking door! Ben je dat niet: Even goede vrienden en ben je verder tot helemaal niets verplicht. That’s it.
Ik wil namelijk alleen werken met ondernemers met wie er die “klik” is en we een ‘right fit’ zijn. Daarom moet ik streng zijn in mijn klantselectie, omdat mijn product mijn tijd is en mijn tijd kan ik maar 1x uitgeven.
Dus waar wacht je nog op…? Ik zie je aan de andere kant!