door jerryvanstaveren | apr 19, 2021 | Strategie
Veel mensen willen intelligent, of beter gezegd slim, gevonden worden. De manier waarop zij dit vaak proberen te realiseren? Ze gebruiken complexe taal, veel jargon en vaktermen. En vooral veel woorden waar een ander minimaal 3 seconden over na moet denken om goed te...
door jerryvanstaveren | apr 12, 2021 | Changemanagement, Strategie
Zeg eens eerlijk; Weet jij de doelstellingen van het bedrijf waarvoor je werkt? De kans is groot dat je ‘nee’ zegt en dat is niet geheel verrassend. Bij 66% van de bedrijven weten medewerkers namelijk niet wat de doelen zijn. Een schrikbarend hoog aantal!...
door jerryvanstaveren | jan 25, 2021 | Changemanagement, Strategie
Onderzoek door McKinsey laat zien dat slechts 16% van verander trajecten slagen. De meeste verandertrajecten beginnen dan ook direct met het uitvoeren van de gewenste verandering en vergeten daarbij ‘de mens’ in het voortraject. Succesvolle veranderingen...
door jerryvanstaveren | jan 4, 2021 | Changemanagement, Strategie
Stel je voor dat je begin 2019 een jaar vooruit in de tijd reist. De kans is groot dat deze nieuwe wereld waarin jij je ineens begeeft enigszins apocalyptisch aanvoelt. Iedereen draagt gezichtsmaskers, we geven elkaar ongemakkelijke elleboog-bumps en al het werk en...
door jerryvanstaveren | dec 7, 2020 | Changemanagement, Strategie
2020 is een jaar vol aanpassingen geweest voor veel bedrijven. Organisaties die zich wilden aanpassen aan nieuwe klantbehoeften, nieuwe manieren van werken introduceerden en naar nieuwe bedrijfsmodellen overschakelden. In veel van deze cruciale ontwikkelingen stond...