door jerryvanstaveren | feb 28, 2022 | Marketing, Strategie
In het snel veranderende landschap van tegenwoordig heb je als organisatie of bedrijf constante waarde nodig voor de eindklant. Deze waarde (invulling van de klantbehoefte) dient als ijkpunt voor alle verdere ontwikkeling. Als een soort bron om telkens uit te putten...
door jerryvanstaveren | nov 1, 2021 | Marketing, Strategie
NPS viert binnenkort z’n 20e verjaardag. Dit populaire instrument werd ontwikkeld door Fred Reichheld, in samenwerking met Bain & Company en Satmetrix, en hij schreef erover in zijn bestseller “The Ultimate Question’. De NPS-score geeft namelijk inzicht in...
door jerryvanstaveren | sep 27, 2021 | Changemanagement, Strategie
Talloze bedrijven zijn tegenwoordig bezig met de transitie naar een customer centric aanpak. Dat wil zeggen, ze zijn bezig om te veranderen naar een organisatie waarin zij de klant centraal zetten. Althans, de meeste organisaties roepen dat vooral en veel daarvan...
door jerryvanstaveren | jun 14, 2021 | Strategie
Om duurzaam te kunnen winnen in deze tijd draait eigenlijk alles om de (eind)klant. De meeste organisaties besteden tegenwoordig dan ook, geheel terecht overigens, veel meer tijd en aandacht aan de klantervaring. Meer dan organisaties in het verleden ooit hebben...
door jerryvanstaveren | aug 25, 2020 | Marketing, Strategie
Churn rate of ook wel attrition rate is een weergave van het aantal afhakende klanten of opzeggende abonnees. In het Nederlands wordt ook wel gesproken over het verloop. De mate waarin een bedrijf klanten verliest is een belangrijke indicatie voor de algehele...