[Werk]Tijden veranderen

[Werk]Tijden veranderen

Midden in de nacht sneakers kopen, boodschappen doen of een nieuwe laptop aanschaffen. Als je eens in een wereldstad als New York of Tokio bent geweest is dat de normaalste zaak van de wereld. In Nederland zijn we echter zo ver nog niet. De Randsteden mogen zich dan...
Vijf voor Twaalf

Vijf voor Twaalf

Anderhalf jaar geleden begon pas echt het besef te groeien dat de online wereld steeds oneerlijker aan het worden is. Een plek waar je nog nét niet je ziel verkoopt wanneer je op “akkoord” bij de gebruikersvoorwaarden klikt. In plaats van een ruimte van openheid,...
Nieuwe tijden vragen om een nieuwe aanpak

Nieuwe tijden vragen om een nieuwe aanpak

Nokia was een tijd lang hét schoolvoorbeeld van een innovatief bedrijf. Het Finse conglomeraat ging van het vervaardigen van rubberen laarzen en toiletpapier tot het bouwen van het eerste mobiele netwerk. Begin 2000 verkocht Nokia bijna de helft van alle mobiele...
STOP MET MULTITASKEN | FOCUS⁣

STOP MET MULTITASKEN | FOCUS⁣

Multitasken kan niet! Ja, dat zei ik écht! Het bestaat niet. Het is er nooit geweest. Het is niets meer dan een mythe. En nee, zelfs vrouwen kunnen niet multitasken. Dat blijkt uit onderzoek van Jelmer Borst van de Rijksuniversiteit Groningen. Ons werkgeheugen kan...
Waarom niet iedereen jouw klant is

Waarom niet iedereen jouw klant is

Succesvolle ondernemers zijn niet op een ochtend ineens succesvol wakker geworden.⁣ Nee. Ze hebben commitments gemaakt. Naar zichzelf. Naar hun business en naar de klanten met wie ze willen samen werken Als mensen voelen we snel de behoefte om door iedereen leuk...