door jerryvanstaveren | feb 21, 2022 | Strategie
Je kent het verschijnsel vast wel; aannames. De wereld om ons heen veranderd in hoog tempo en wordt daarmee steeds complexer. En zeker in deze snel veranderende tijden zijn ze aan de orde van de dag. Ze worden verpakt in uitspraken als: ‘Ja , maar dat kan niet want…’...
door jerryvanstaveren | apr 19, 2021 | Strategie
Veel mensen willen intelligent, of beter gezegd slim, gevonden worden. De manier waarop zij dit vaak proberen te realiseren? Ze gebruiken complexe taal, veel jargon en vaktermen. En vooral veel woorden waar een ander minimaal 3 seconden over na moet denken om goed te...
door jerryvanstaveren | feb 24, 2020 | Strategie
Elke beroepsgroep heeft zijn eigen vaktermen. Zo’n sector specifieke manier van communiceren zie je eigenlijk binnen elke beroepsgroep terug. De marketingbranche bijvoorbeeld, is doordrenkt met vakjargon. Allemaal vreemde, veelal Engelse woorden klinken...
door jerryvanstaveren | nov 18, 2018 | Strategie
STRATEGIE Wat vertel jij ze? Jerry van Staveren, Business Coach & Online Strateeg 19 November 2018 Ken je de uitdrukking “If you don’t tell, you don’t sell””? Dat is namelijk niet alleen een uitdrukking, het is de keiharde waarheid. Mensen zijn van nature...
door jerryvanstaveren | okt 28, 2018 | Strategie
STRATEGIE Scheer de Jak niet Jerry van Staveren, Business Coach & Online Strateeg 29 oktober 2018 Een van de meest aansprekende termen die ik in de afgelopen tijd ben tegengekomen, komt uit de koker van Seth Godin. De term waar ik het over heb? Jak-Scheren!...