Nooit aannemen

Nooit aannemen

Je kent het verschijnsel vast wel; aannames. De wereld om ons heen veranderd in hoog tempo en wordt daarmee steeds complexer. En zeker in deze snel veranderende tijden zijn ze aan de orde van de dag. Ze worden verpakt in uitspraken als: ‘Ja , maar dat kan niet want…’...
Lastige taal

Lastige taal

Veel mensen willen intelligent, of beter gezegd slim, gevonden worden. De manier waarop zij dit vaak proberen te realiseren? Ze gebruiken complexe taal, veel jargon en vaktermen. En vooral veel woorden waar een ander minimaal 3 seconden over na moet denken om goed te...
Maak de dingen niet mooier dan ze zijn

Maak de dingen niet mooier dan ze zijn

Elke beroepsgroep heeft zijn eigen vaktermen. Zo’n sector specifieke manier van communiceren zie je eigenlijk binnen elke beroepsgroep terug. De marketingbranche bijvoorbeeld, is doordrenkt met vakjargon. Allemaal vreemde, veelal Engelse woorden klinken...
Wat vertel jij ze

Wat vertel jij ze

STRATEGIE Wat vertel jij ze? Jerry van Staveren, Business Coach & Online Strateeg 19 November 2018 Ken je de uitdrukking “If you don’t tell, you don’t sell””? Dat is namelijk niet alleen een uitdrukking, het is de keiharde waarheid. Mensen zijn van nature...
Scheer de Jak niet

Scheer de Jak niet

STRATEGIE   Scheer de Jak niet Jerry van Staveren, Business Coach & Online Strateeg 29 oktober 2018 Een van de meest aansprekende termen die ik in de afgelopen tijd ben tegengekomen, komt uit de koker van Seth Godin. De term waar ik het over heb? Jak-Scheren!...