Waarom niet iedereen jouw klant is

Waarom niet iedereen jouw klant is

Succesvolle ondernemers zijn niet op een ochtend ineens succesvol wakker geworden.⁣ Nee. Ze hebben commitments gemaakt. Naar zichzelf. Naar hun business en naar de klanten met wie ze willen samen werken Als mensen voelen we snel de behoefte om door iedereen leuk...
Welkom in de nieuwe wereld

Welkom in de nieuwe wereld

We leven in een tijd van grote veranderingen. Veranderingen in de manier waarop wij met elkaar werken, communiceren, handelen en zelfs financieren. Al die veranderingen worden gedreven door een belangrijk ingrediënt: de ontwikkeling van technologie. En één van de...
Is het nog wel van deze tijd?

Is het nog wel van deze tijd?

STRATEGIE Is het nog wel van deze tijd? Jerry van Staveren, Business Coach & Online Strateeg 14 Januari 2019 “Wij zoeken een échte hunter” óf “Wij zijn op zoek naar een farmer in hart in nieren” De definitie van hunter of farmer is een veel gebruikte term binnen...
De cijfers spreken je tegen

De cijfers spreken je tegen

Afgelopen week was ik op afspraak bij één van mijn cliënten. Hij had enige tijd geleden zijn business model omgegooid en was druk bezig om zijn nieuwe propositie in de markt te testen. Zijn agenda stond vol met afspraken, de gesprekken met mogelijke klanten verliepen...
Waarom we de verkeerde vragen stellen

Waarom we de verkeerde vragen stellen

Wanneer ik jou zou vragen om een verkoper te omschrijven, welke woorden schieten dan direct door jouw hoofd? De kans is groot dat je gelijk aan dingen denkt zoals:  glad, snelle prater of alleen geïnteresseerd in mijn portemonnee. Marktonderzoeker is niet een woord...