Ik heb iets gedaan waarvan ik verwacht had dat ik het nooit zou doen. Iets wat ook eigenlijk compleet tegen mijn gevoel inging, maar ik toch heb doorgezet.

De voornaamste reden dat het voor veel bedrijven of ondernemers mis gaat op online gebied is een gebrek aan continuïteit. Iedereen kan een maand lang een blog schrijven, en het lukt iedereen wel om een maand lang een facebook pagina bij te houden en te reageren op de mensen die reacties geven of vragen hebben. Het knelpunt zit hem in dit voor onbepaalde tijd vol te houden: Het continueren.

Op dat gebied gaat het vaak mis & als business coach weet ik dat maar al te goed. Dus voor mij is continuïteit één van de pijlers waarop ik mijn business bouw. Zo komt er elke maandag om stipt 11:00 een blog online op mijn website. Week in, week uit.

Dat zijn inmiddels zo’n kleine 100 blogs geworden

Maar voor de mensen die mij volgen, die hebben vast gemerkt dat afgelopen maandag 11:00 er geen blog online kwam. Daarnaast was het verdacht stil op alle social media kanalen de afgelopen weken. (wat overigens wel heeft geresulteerd in 45% daling qua positie op Linkedin)

Maar waarom vraag jij je nu waarschijnlijk af?

Ik was, zoals ze dat zo mooi noemen, aan het internet vasten.

Internet vasten of een social sabbatical is een periode dat je volledig bent uitgelogd van het internet. Dat betekend dus geen mails, geen Facebook, geen Linkedin, geen Twitter en noem alle andere internet based kanalen of apps maar op.

Het is een moment van bezinning, waarin je stopt met (online) druk zijn & gewoon even lekker geniet van het moment, zonder alle online afleidingen. Een moment om tot rust te komen en te reflecteren.

Voor mij hield dat in dat ik 2 weken volledig kon genieten van mijn vakantie.

Martijn Holtes van Connecting BV schreef hier overigens ook een goed stuk over: http://www.martijnholtes.com/blog/waarom-al-meer-dan-8-weken-niks-meer-zeg/

 

MAAR WAT HEEFT DIT VOOR EFFECT VOOR JOUW FOLLOWING?

Jouw gevoel is waarschijnlijk vergelijkbaar met dat van mij: Dat cliënten of mensen die berichten sturen gigantisch teleurgesteld, ongeduldig of boos worden als je niet direct respons geeft.

Dat je tevens ontzettend gemist zal worden op alle social media kanalen, dat de aandacht van je volgers drastisch zal kelderen of dat kortweg gezegd de hele business als een kaartenhuis in elkaar zal vallen omdat je er zelf niet “bovenop zit”.

Maar dat is echt puur jouw gevoel & je hoofd dat spelletjes met je speelt. Tim Ferriss schreef hier ook al over in zijn boek ‘The 4 hour workweek’. Daarin staat:

Maar na 2 weken van internetvasten, waarin ik volledig ‘unplugged’ was van de hele online wereld van posts, blogs & email stonden er echt geen cliënten met fakkels & hooivorken aan de poorten en was mijn business niet als een kaartenhuis in elkaar gestort.

Eigenlijk was het grootste nadeel de daling in Linkedin positie, maar dat was als je het mij vraagt a small prize to pay voor 2 weken heerlijke vakantie.


NEGEREN KUN JE LEREN

We voelen zo de neiging om maar online aanwezig te zijn & bovenop die gigantische stortvloed aan informatie & prikkels te blijven dat het steeds moeilijker wordt om echt aanwezig te zijn in het moment. Om je niet te laten beïnvloeden door al die online afleidingen.

Het is zelfs zo erg dat onze mate van aandacht in een online omgeving momenteel maar beperkt is tot een luttele 3 seconden. We waarderen onze tijd & aandacht zo, dat we over het algemeen dus maar 3 seconden spenderen aan elk stukje informatie. Hoe langer je daar bij stil staat, hoe vreemder dat gegeven wordt.

Ik koos er daarom bewust voor te genieten van de rust & volledig aanwezig te zijn in deze vakantie. En weet je wat: Die mail kon echt wel even wachten.

En die rust gun ik jou ook van harte!

 

SUCCES

 

► Beluister de Jerry van Staveren Podcast hier: de Jerry van Staveren podcast

——————————————————————————————————–
Jerry van Staveren (Amsterdam 1981) is een gepassioneerde Business Coach.

Zijn fulltime business bestaat uit het begeleiden & ondersteunen van ambitieuze ondernemers die het volgende niveau willen bereiken met hun onderneming, maar daarin een knelpunt ervaren.

Dit knelpunt kan o.a. worden ervaren in tijd, omzet, strategie of simpelweg voldoening.

Het zijn de ondernemers die de transitie van Hard Werken naar Smart Werken willen maken & de maximale potentie uit hun business willen halen.

Jerry bezit ruim 15 jaar ervaring in sales & coaching en heeft deze ervaring opgedaan als business coach bij o.a. Winst.nl (van Eelco de Boer & Tonny Loorbach) & als Sales Manager bij partijen zoals Reed Elsevier, Kenwood & Metro Cash and Carry. 

Naast zijn werkzaamheden als Business Coach is hij op wekelijkse basis een actief blogger, om zijn kennis & expertise te delen met de rest van de wereld, om zodoende andere ondernemers verder te helpen. Dat doet hij op 4 pijlers: Verkoop, Marketing, Strategie & Structuur.

Meer hierover vind je hier: http://jerryvanstaveren.nl/blog/

Tevens is hij gastblogger voor website’s als internetsuccesgids (met het nr1 marketing programma in PayPal) & actief als spreker voor onder andere de ondernemersopleiding van de Hogeschool van Amsterdam.

Een beeld van zijn achtergrond & drijfveren is te krijgen via het interview met Internet Succes Gids: https://www.internetsuccesgids.nl/jerry-van-staveren-interview/

Of via het nummer 1 business podcast van Studio Maestro: http://studiomaestro.nl/boost-your-sales-met-jerry/

Vind Jerry hier:

Website: http://jerryvanstaveren.nl/
Email: Jerry@jerryvanstaveren.nl
Facebook: https://www.facebook.com/jvsbusinesscoach/
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/jerryvanstaveren
Snapchat: jerryvstaveren
Instagram: https://www.instagram.com/jerryvanstaveren/