KLANTGERICHT LEIDERSCHAP

Op de prachtige locatie ‘De Rotterdam’ op de kop van zuid in Rotterdam organiseerde de Holding van MediaMarkt het evenement ‘Klantgericht leiderschap’. Één deel training en een deling inspirerende lezing. Het was een mooie mix van een Covey Training en praktijkkennis op het het gebied van klantervaring.  

Elke organisatie is zich bewust van het belang van klantgerichtheid. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Daarbij worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen. Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap.

Tijdens dit event legt  o.a. Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Hij zoomt daarbij in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk voor het creëren van een cultuur die stimuleert dat iedereen het belang van de klant inziet. Wat moet een leider doen om klantgerichtheid in een organisatie op de kaart te zetten, te faciliteren en te stimuleren? Door de principes van klantgericht leiderschap te volgen, zijn leiders beter dan ooit in staat zo’n omgeving te bouwen.

kom In contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl