Selecteer een pagina

“Op donderdag 18 augustus jl. is Jerry van Staveren genomineerd voor de prestigieuze Liebster Award, door Copywriter Tony Wassenaar van TonyWassenaar.nl

Bedankt Tony! Maar als je op mij lijkt zal jij je ook op dit moment afvragen wat dan precies een Liebster Award is & wat dat eigenlijk inhoudt, want als ik eerlijk ben; Ik had geen idee

“Een Liebster Award is een virtuele award voor bloggers om de persoon achter het blog beter te leren kennen. Op die manier kan je nieuwe blogs leren kennen & krijgen de deelnemende bloggers meer aandacht”

Tony gunde mij, naast een aantal andere bloggers, dus meer aandacht & zichtbaarheid. Wie mij goed kent weet dat ik een groot voorstander ben van inzichten, kennis & zichtbaarheid delen, mits dat uiteraard van waarde is voor de volgers.

Daarnaast is het natuurlijk hartstikke leuk om te zien dat Tony mijn blogs als waardevol ervaart & mij meer bezoekers gunt.

Deze bijdrage zal dus iets anders worden dan de content die ik normaal deel, maar geeft jou dus wel de kans om mij alvast een heel stuk beter te leren kennen.

 

De achtergrond

Tony is zelf copywriter en persoonlijk ben ik gek op goede copywriters, die vergroten tenslotte de connectie met je bezoekers & zorgen ervoor dat je simpelweg meer gaat verkopen. Ik heb dan ook niet voor niets Peter Post als gastblogger op mijn eigen site.

Daarnaast bleken mijn struggles met de D, T of DT foutjes dus geen obstakel te zijn voor een copywriter om meer bezoekers naar mijn content te sturen & dat is natuurlijk ook altijd mooi meegenomen.

Tony schreef het volgende:


De bedoeling van deze Liebster nominatie is als volgt:

1.  De genomineerde beantwoord 10 persoonlijke vragen, gesteld door degene die je genomineerd heeft

2.  Hij/zij nomineert op zijn/haar beurt weer 5-11 mensen & hun blogs

3.  Er worden 10 nieuwe persoonlijke vragen voor die genomineerden verzonnen, zodat bezoekers de mens achter die blogs kunnen leren kennen.

 

Dat klinkt niet al te lastig & lijkt mij een mooie aanleiding om bloggers uit mijn persoonlijke netwerk in de schijnwerpers te kunnen zetten. Na enige twijfel, omdat dit helemaal anders is dan mijn “normale” content, besluit ik toch om deel te nemen.

Tony verwoordt dit zelf mooi in zijn nominatie, hij schrijft daarin namelijk het volgende:

Zelf heb ik even goed na moeten denken of ik deze blogpost van 1000+ woorden wel moest schrijven. Ik lever er immers een stukje van mijn tijd voor in. Achteraf gezien ben ik er blij om. Sanne heeft de tijd en moeite genomen om mij te nomineren. Het minste wat ik dan kan doen is de aandacht grijpen en deze doorgeven aan mensen die het m.i. verdienen

Daar ben ik het helemaal mee eens! Hij heeft zelf de volgende 10 vragen op een rijtje voor me gezet & zoals bij een echte liebster nominatie zal ik die vragen dan ook direct beantwoorden

 

1 . Wanneer en waarom ben je begonnen met jouw blog?

Laat ik beginnen te zeggen dat ik mijzelf niet als een echte blogger zie. Naast de schrijffoutjes die ik geregeld maak (ik blijf vasthouden aan het gegeven dat mensen die schrijven vanuit hun passie nooit foutloos schrijven) is bloggen niet mijn voornaamste bezigheid. Het is meer iets dat ik erbij doe naast mijn dagelijkse werkzaamheden als Business Coach.

Mijn uitlaatklep zou je het kunnen noemen, een manier om mensen bekend te maken met mijn dienstverlening, expertise & ze daarmee oprecht alvast een stukje verder op weg te helpen.

Maar om jouw vraag concreet te beantwoorden: Ik ben ongeveer zo’n kleine 2 jaar geleden begonnen met mijn blogs, toen ik nog business coach bij Winst.nl van Eelco de Boer was. Het waarom daarachter is tweeledig:

Nummer 1: Ik adviseerde (coachte) toen ook al ondernemers om strategischer te werk te gaan & met minder moeite meer omzet uit hun online activiteiten te halen. Waar ik echter tegenaan liep is dat ik veelal dezelfde gesprekken aan het voeren was met al die ondernemers. Dag in, dag uit. Ze liepen namelijk in veel gevallen tegen dezelfde knelpunten & obstakels aan.

En als ik ergens niet goed tegen bestand ben, dan is het wel herhaling. Ik besloot dat voorkomen beter was dan genezen & deze tips alvast de wereld in te zenden. Op die manier zouden meer ondernemers dat te zien krijgen & die valkuilen vervolgens kunnen voorkomen. Tevens kon het dienen als naslagwerk waaraan ik kon refereren tijdens de gesprekken. Een soort groot F.A.Q. bestand.

Nummer 2 was simpelweg dat ik het gevoel had dat het “eruit” moest.

Na bijna 20 jaar in het sales & coachings-vak zat ik vol met inzichten & die moest ik voor mijn gevoel echt delen. Als een vulkaan die op uitbarsten stond zeg maar. Dat delen heeft er overigens altijd wel bij mij ingezeten.


2. Zou je het werk wat je nu doet, ook doen als geld geen issue was?

Ik weet nog goed dat ik als 23 jarig “jongetje” begon aan mijn eerste fulltime baan, als account manager bij Reed Elsevier. Ik had er toen inmiddels al 8 jaar van (koude) telefonische acquisitie op zitten bij andere partijen. Daardoor was ik voor mijn leeftijd al vrij ervaren in verkoopgesprekken voeren.

Dingen die mij gemakkelijk afgingen (en uit ervaring logisch leken) bleken in de praktijk vaak niet “bekend” te zijn bij veel van mijn leeftijdgenoten. Dingen als “ijsbrekers” (om het gesprek op gang te helpen) & langs gatekeepers zien te komen zag ik dan ook vaak misgaan.

Mijn eerste instinct was om die “trucjes” direct te delen met mijn collega’s om zodoende samen meer successen te behalen.

Na verloop van tijd merkte ik dat ik steeds vaker ging “coachen” & dat punt bleef niet onopgemerkt door het management. Ik kreeg toen ook al snel de mogelijkheid om mijn eigen team samen te stellen & te coachen. Het mooie daaraan was dat het iets was wat ik al van nature deed & niet ben begonnen met de ambitie om daarmee promotie of financieel gewin mee te maken. Het hele proces verliep dus heel natuurlijk & dat voelde goed.

Dus om antwoord te geven: Ja, dan zou ik nog steeds doen wat ik nu doe, want het financiële aspect speelde daarin geen concrete rol.

 

3. Wie of wat is je grootste inspiratie?

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn inspiratiebronnen nogal eens wisselen, maar degene die over de tijd is blijven hangen is Gary Vee. Dat vind ik nog steeds een ongelooflijk waardevolle ondernemer om te volgen. De enige kanttekening is: hij stuurt zoveel content de wereld in dat ik bij lange na niet alles bij kan houden.

Overigens kon ik in het verleden ook erg genieten van de ‘over the top’ Amerikaanse stijl van Grant Cardone of de ‘life & business hacks’ van Tim Ferriss

Momenteel vind ik het erg leuk om de “ongecensureerde” Dan Pena te volgen. Dat was een aanrader van Seph tijdens ons gesprek in aflevering 6 van mijn podcast

 

4. Wat is het spannendste wat je ooit hebt gedaan?

Zo, dat is een goede vraag! Daar moet ik echt even over nadenken.

Met 2 kleine kinderen thuis moet ik eerlijk bekennen dat ik sowieso een stuk voorzichtiger ben geworden, maar de situatie die me te binnen schiet was een vakantie rond 2005.

Ik zat toen op Kreta en precies toen wij incheckte op het vliegveld voor de terugvlucht ontstond er een hysterische menigte. Het was midden in het hoogseizoen & ons vliegtuig bleek, na het inchecken van de bagage, niet door de veiligheids-check heen te komen. De motor bleek ‘aan een zijden draadje’ nog vast te hangen aan de vleugel & kon dus niet vrijgegeven worden. Dit resulteerde uiteindelijk in 15 uur vertraging.

Ik weet niet of je zelf wel eens op Heraklion hebt gevlogen, maar meer dan een paar verdwaalde stoelen (met af en toe een tafeltje) is het niet. Ik kan je vertellen: 15 uur is dan lang, zeker omdat we op dat moment niets wisten hoe het verder zou aflopen.

De menigte werd almaar onrustiger, maar na 15 uur van onzekerheid mochten we dan toch eindelijk het vliegtuig in. Op hoop van zegen zullen we maar zeggen

En dan zal je net zien: De zwaarste turbulentie die ik ooit heb meegemaakt, inclusief zuurstofmaskers die uit het plafond kwamen vallen & mensen die schreeuwden “we gaan dood, we gaan dood!”. Ik kan je zeggen: Dat was echt wel even spannend 😉

 

5. Welk type smartphone gebruik je en waarom juist die?

Mijn smartphone is een zilveren Samsung Galaxy S7 edge. Dat vond ik gewoon een mooie telefoon & ik ben stiekem best wel een Samsung fan. Vind ze heel prettig werken & wat ook mee weegt: ik kan echt niet met Apple omgaan. Dus als je mij hulpeloos wil meemaken moet je mij achter een MacBook zetten.

 

6. Als je alle macht van de wereld zou hebben, wat zou je dan veranderen?

Alle macht bij één persoon? Daar krijg je over het algemeen hele enge dingen van 😉 haha

Maar puur hypothetisch: als ik het voor het zeggen zou hebben zou ik alle armoede, honger & ander onrecht in de wereld proberen te verhelpen. En mensen meer met hun passie bezig laten zijn.

Te vaak zitten mensen voor mijn gevoel vast in werk puur om in hun inkomsten te kunnen voorzien, maar voeren ze niet datgene uit waarvoor ze simpel gezegd “in de wieg zijn gelegd”.

Ik denk dat de wereld er een stuk mooier op zou worden als iedereen zich bezig hield met hetgeen wat ze goed afgaat, wat ze leuk vinden & hun passie is.

 

7. Als je je blog of Instagram account opnieuw zou moeten beginnen, wat zou je dan anders doen?

Voor mijn gevoel ontdekte ik pas laat het belang van hashtags. Daarnaast ook de waarde van externe software om statistieken & volgers op Instagram bij te houden. Daar zou ik dan veel eerder gebruik van maken en tevens sneller “mezelf” naar voren laten komen in de content & dus niet alleen puur zakelijk posten. De content waarin je een stukje persoonlijkheid laat zien scoort over het algemeen vele malen beter.

Instagram vind ik overigens wel steeds meer een soort schijnwereld worden waar iedereen volgt met als doel daardoor terug gevolgd te worden (sociale etiquette) & zodoende heel snel volgers op te bouwen. Alleen zegt dat helemaal niets over de waarde van die volgers.

Ik ben juist altijd gefascineerd geweest door de waarde van een netwerk & niet de omvang. Dat zie je overigens terug in alles wat ik doe: Instagram, Facebook etc.

Het gaat mij niet om de kwantiteit, maar écht om die kwaliteit. Ik heb dan ook liever 100 trouwe volgers die oprecht interesse hebben, de interactie aangaan & de juiste intentie bezitten, dan 100.000 “schijn”-volgers

 

8. Wat is je droomauto?

Een Audi & dan met name de S8 of de RS7. Ik zag overigens laatst een matzwarte Tesla door Amsterdam rijden & ik moet zeggen: dat deed mij ook wel wat.

 

9. Welke eigenschap moet je partner bezitten om in de picture te komen/blijven bij je?

Een sterke persoonlijkheid & niet op haar mondje gevallen zijn. Dat zit overigens wel goed 😉

 

10. Wat is je favoriete Social Media platform en waarom?

Zakelijk zeg ik Facebook, omdat de mogelijkheden van targeting daar ongelooflijk zijn. En in mijn ervaring heeft het de beste ROI online, met geweldige resultaten voor lage investeringen. Mits je weet wat je doet natuurlijk.

Snapchat vind ik persoonlijk een heel interessant platform, omdat het helemaal van deze tijd is: Snel consumeren, toegankelijk, laagdrempelig & een ongekend hoge engagement. Daarnaast creëert het noodzaak, omdat de content na 24 uur weer verdwijnt. Daarmee is het ook niet blijvend & zie je dat mensen wat vrijer zijn met de content die ze posten. De persoonlijkheid komt dus meer naar voren & dat vind ik mooi om te zien.

 

Tijd om te nomineren

Dan is het nu de hoogste tijd om zelf de fakkel door te geven aan de “bloggers” die het in mijn ogen verdienen. Daarbij wil ik wel direct de kanttekening plaatsen dat de genomineerden zich niet verplicht moeten voelen om deel te nemen. Het is tenslotte een “aanslag” op je tijd. Maar desondanks nomineer ik hierbij:

·        Youri Meulenman

Een oud collega waarmee ik altijd prettig samen werk. Met recht een Whizzkid op marketinggebied & hij deelt zijn uitgebreide kennis o.a. in zijn blogs.

·        Peter Post

Een copywriter die vooral de focus heeft op resultaat & hogere conversie. Helemaal in mijn straatje dus & daarom ook niet voor niets gastblogger op mijn site.

·        Janne Schuijn

Personal trainer die geweldige blogs schrijft. Ik geniet altijd oprecht van de persoonlijkheid die ze door laat schijnen in haar blogs.

·        Paulien Kluver

Fotografe die haar tips, ervaringen & interviews deelt via haar eigen blog, maar tevens ook gastblogger is voor bijvoorbeeld ‘ondernemen op hakken’

·        Vivianne Kroone

Een ondernemer die ik al langere tijd ken & spannende beslissingen heeft moeten nemen. Haar gun ik het stukje zichtbaarheid gewoon.

 

Mijn 10 vragen aan jullie:

1.     Wat wil je met jouw blog bereiken? Wat is het doel daarvan?

2.     Waar sta je over 5 jaar & waar hou jij je dan mee bezig, in de ideale situatie?

3.     Wat is de nummer 1 tool (of het platform) waar jij de meeste klanten mee binnenhaalt & hoe zet je dat in?

4.     Wat is de beste (business) beslissing die je ooit hebt genomen?

5.     Wat is de slechtste (business) beslissing die je ooit hebt genomen?

6.     Wat is het beste advies dat je ooit hebt gekregen?

7.     Wat is het laatste (business) boek dat je hebt gelezen?

8.     Noem 3 dingen die op je bucketlist staan

9.     Wat neem jij mee naar een onbewoond eiland?

10. Welk advies zou je andere ondernemers geven?

 

Succes met het beantwoorden van de vragen & ik hoop dat jij als lezer mij weer een stukje beter hebt leren kennen.
Heb je het gevoel dat je me nog niet goed genoeg kent, dan kan je dat oplossen door mij hier te vinden:

 

Podcast: http://jerryvanstaveren.nl/de jerry van staveren podcast
Facebook: https://www.facebook.com/jvsbusinesscoach/
Youtube:
https://www.youtube.com/channel/
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/jerryvanstaveren
Snapchat: 
jerryvstaveren
Instagram: 
https://www.instagram.com/jerryvanstaveren/

 

Wil je eens bespreken wat ik voor jou zou kunnen betekenen? Kijk dan eens hier:


Ontdek de voordelen van Jerry van Staveren Business Coaching hier: Business Coaching

——————————————————————————————————–
Jerry van Staveren (Amsterdam 1981) is een gepassioneerde Business Coach.

Zijn fulltime business bestaat uit het begeleiden & ondersteunen van ambitieuze ondernemers die het volgende niveau willen bereiken met hun onderneming, maar daarin een knelpunt ervaren.

Dit knelpunt kan o.a. worden ervaren in tijd, omzet, strategie of simpelweg voldoening.

Het zijn de ondernemers die de transitie van Hard Werken naar Smart Werken willen maken & de maximale potentie uit hun business willen halen.

Jerry bezit ruim 15 jaar ervaring in sales & coaching en heeft deze ervaring opgedaan als business coach bij o.a. Winst.nl (van Eelco de Boer & Tonny Loorbach) & als Sales Manager bij partijen zoals Reed Elsevier, Kenwood & Metro Cash and Carry. 

Naast zijn werkzaamheden als Business Coach is hij op wekelijkse basis een actief blogger, om zijn kennis & expertise te delen met de rest van de wereld, om zodoende andere ondernemers verder te helpen. Dat doet hij op 4 pijlers: Verkoop, Marketing, Strategie & Structuur.

Meer hierover vind je hier: http://jerryvanstaveren.nl/blog/

Tevens is hij gastblogger voor website’s als internetsuccesgids (met het nr1 marketing programma in PayPal) & actief als spreker voor onder andere de ondernemersopleiding van de Hogeschool van Amsterdam.

Een beeld van zijn achtergrond & drijfveren is te krijgen via het interview met Internet Succes Gids: https://www.internetsuccesgids.nl/jerry-van-staveren-interview/

Of via het nummer 1 business podcast van Studio Maestro: http://studiomaestro.nl/boost-your-sales-met-jerry/

Vind Jerry hier:

Website: http://jerryvanstaveren.nl/
Email: Jerry@jerryvanstaveren.nl
Facebook: https://www.facebook.com/jvsbusinesscoach/
Linkedin: https://www.linkedin.com/in/jerryvanstaveren
Snapchat: jerryvstaveren
Instagram: https://www.instagram.com/jerryvanstaveren/