Hoe ‘unleash’ jij jouw ‘power’?

Jerry van Staveren, Business Coach & Online Strateeg

5 Mei 2017

Terwijl het ‘unleash the power within’ event van Tony Robbins in London deze week zijn climax heeft bereikt en mensen weer huiswaarts keren, hoef je op een kanaal als Facebook niet lang te zoeken naar een enthousiaste post van één van de deelnemers.

Al mijn social media tijdlijnen worden rond deze tijd werkelijk overspoeld met honderden UPW fotos, livestreams, ervaringen en nieuwe connecties.

Daarbij lijkt het overigens veilig om te stellen dat er dit jaar meer mensen dan ooit uit mijn directe netwerk hebben deelgenomen.

Hoeveel van dat enthousiasme blijft, zodra het straks weer maandag 9:00 is?

Maar toch vraag ik me af hoeveel van dat enthousiasme blijft, zodra het straks weer maandag 9:00 is en ze weer overgaan tot de orde van de dag?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van Tony Robbins! Ik vind zijn events, alles wat hij deelt en waar hij voor staat werkelijk geweldig. Het is ook niet een vraag die ik specifiek over Tony stel, want als iemand ‘life-changing’ events organiseert dan is hij het wel! Daar twijfel ik absoluut niet aan!

Maar toch vang ik mij erop dat ik mij soms hardop afvraag, hoeveel van dat ‘heilige vuur’ dat er tijdens zo’n  4-daags evenement is losgemaakt er nog even fel brandt over een maand…?

 

En hoeveel volgend kwartaal?

 

Of over een halfjaar?


Confronterend

 

Dat is namelijk een rode draad die ik zelf in de nasleep van meerdaagse evenementen keer op keer weer terug zie komen. Steeds weer zie je dat enthousiasme over de maanden heen bij de deelnemers wegsijpelen.

Als de waan van de dag weer controle over ons neemt en alle nieuwe inzichten langzaamaan vertroebelen en op de achtergrond raken.
Het is best confronterend om te zien dat die rode draad ook bij mijzelf is op te merken. Het is namelijk ook mijn persoonlijke ervaring na het bijwonen van meerdaagse evenementen.

 

Je wordt een aantal dagen compleet van de buitenwereld afgesloten en ondergedompeld in de betoverende sfeer van een evenement.

Met tientallen, honderden of zelfs tienduizenden (zoals het geval is bij Tony) gelijkgestemden wordt je dagenlang in één zelfde ruimte opgesloten, je deelt, connect en doet ontelbare inzichten op.

Letterlijk ontelbaar, want zelf weet ik vaak op dag 3 nog amper wat er tijdens dag 1 allemaal besproken was. Van de 100 inzichten, blijven er misschien 10 écht bij me hangen.

 

Daarentegen werkt de overweldigende energie die je voelt tijdens zulke events verslavend en je wilt ook echt als een raket uit de startblokken schieten zodra je volgende week weer op kantoor aankomt.

Maar vaak blijkt, als je de veilige en afgesloten ‘bubble’ van het event verlaat en de grote boze buitenwereld en het leven op jouw kantoor weer instapt, dat de werkelijkheid geen kopie is van de overweldigende en bedwelmende sfeer die je voelt als je midden in het event zit.

Daarom vraag ik mij af…

 

Is een evenement bijwonen ‘the best use of your time’?

Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen op de regel en ik ken genoeg mensen die hun leven letterlijk om hebben gegooid na een event van Tony Robbins. Zijn events zijn dan ook van de buitencategorie en draaien echt om een levensverandering. Maar laten we dat in dit geval even loslaten en ons richten op de meer “algemene” business events.

 

En laat ik die vraag dan ook direct anders stellen: Wat zou jij zelf aan jouw klanten adviseren? Jouw partner of zelfs jouw kinderen als ze overwegen om te gaan investeren in persoonlijke ontwikkeling?

 

Want als jouw klanten een conferentie of event bijwonen in de hoop te leren wat ze nodig hebben om hun problemen op te lossen of om hun langverwachte doelen te bereiken, besteden ze dan hun tijd of financiën optimaal?

 

Wat denk je dat ze zouden uitgeven aan die paar dagen?

 

Wat denk je dat de totale kosten zullen zijn?

 

Tel het allemaal maar eens op:  de tickets voor het event, de reis, hotels, het eten, en ga zo maar door.

 

Wat zou het kosten om een aantal dagen ondergedompeld te worden in dat warme bad genaamd een event? € 1500? €5000? Of gaan we al snel de tienduizenden euro’s in?

En hoeveel zou een conferentie ze oprecht verder helpen op de lange termijn? Als de waan van de dag weer greep op ze heeft genomen en ze weer IN hun business zitten.


De kracht van de groep?

 

Een groot voordeel van een conferentie of event is de kracht van de groep. Je bent met anderen, en gedrag beïnvloed nou eenmaal gedrag. Wanneer de hele zaal enthousiast is, is het gemakkelijk om zelf ook mee te gaan in dat enthousiasme.  Maar dat is in mijn ogen ook een nadeel.

 

Want hoeveel van wat er wordt besproken heeft direct betrekking op jou? Op jouw bedrijf? Jouw product of jouw specifieke doelgroep. Elk mens en elke situatie is anders tenslotte.

 

En wellicht de grootste uitdaging: Na 3 dagen van een event, met tientallen andere ondernemers, blijven er nog steeds 362 dagen over waarin je zelf de kar moet trekken. 3 dagen inspiratie waarop je ruim 300 dagen moet teren.

 

Is die snelle injectie van enthousiasme, genoeg om blijvend effect te hebben?

Met coaching gaat het 100% over de klant. Over hun persoonlijke doelen. Over hun groei. Hun knelpunten of uitdagingen. Over hun bedrijf en hun specifieke doelgroep.

Het gaat niet over een paar dagen, maar juist gespreid en gestructureerd over een langere periode aan jouw persoonlijke doelen werken.

Het gaat over maatwerk, over 1-op-1 samenwerken en het toepassen van de zaken waar jij persoonlijk behoefte aan hebt.

Aan die 100 inzichten ook daadwerkelijk stuk voor stuk, strategisch gaan uitvoeren. Met overzicht en vertrouwen.

En je kan dat doen, terwijl je nog steeds bezig bent in jouw bedrijf. Je hoeft er niet dagenlang voor van de buitenwereld afgesloten te worden.

 

Wat is jou dat waard?

 

Denk er maar eens over na….

Wil je eens vrijblijvend en vanuit het comfort van je eigen huis of kantoor ervaren wat zo’n coaching voor jou kan betekenen, tegen een fractie van event kosten?

BOEK DAN NU HIER JOUW COACHING SESSIE!

 

Stel jij dezelfde vraag? Vergeet dit artikel dan niet te delen of te liken!

VERKOOP

VERKOOP DE BESTEMMING
NIET HET VLIEGTUIG

STRATEGIE

DOE NIET ZO
OPPERVLAKKIG

VERKOOP

HET ZWAKTEBOD
VAN SLECHTE
VERKOPERS