Enter Emerce eDay. Where innovation, digital and great minds converge. Althans, zo luidt de belofte van Emerce eDay van dit jaar.
eDay is de dag in het jaar die ervoor zorgt dat je de andere 364 dagen voorop blijft lopen.
In de Kromhouthallen in ‘booming’ Amsterdam Noord kwamen inspirerende sprekers zoals Werner Vogels van Amazon en Chris Wiggins van The New York Times langs om hun ervaringen en expertise te delen met de duizenden bezoekers die op deze dag afkwamen.
Dit betekende casestudies van wereldwijde opinieleiders over nieuwe zaken, strategieën, concepten en de nieuwste technologieën.
eDay geeft je daarmee toegang tot de digitale dag van morgen!
Anders dan andere events biedt Emerce eDay in compacte setting een gevarieerd programma. Het is ook wel het bekendste event van de Amsterdam eWeek, het internationale festival voor online business, media, marketing en technologie
Eday ligt op het snijvlak waar innovaties op gebied van e-business, media, marketing en tech samen komen en geeft je een allesomvattende blik op de toekomst. Denk mee over the future of media, AI en andere actuele onderwerpen en maak kennis met de voorlopers in de markt.
Met een daverende lichtshow en niemand minder dan de hoofdredacteur van Emerce Gijs Vroom achter de draaitafel wordt de dag afgetrapt. De dagvoorzitter vat het vervolgens mooi samen door te zeggen dat het vandaag allemaal draait om:
Today is about content & conversation
Na deze spetterende opening was het de beurt aan Pamela Pavliscak van het Pratt Institute.
Betekent technologie de dood van empathie? De cijfers suggereren dat empathie aan het afnemen is en dat technologie mogelijk de schuld hiervan heeft. En als je haar voorbeeld bekijkt snap je ook wel waarom: Zij liet een foto zien van iemand die een selfie neemt tijdens een begrafenis naast de doodskist.
Als de bewijzen van de afname van empathie zich opstapelen proberen technologen nu dit”empathieprobleem” op te lossen door emotionele AI, VR en chatbots te ontwikkelen. Één ding is zeker: Het gaat een interessante tijd worden want empathie is veel meer dan een stap in het ontwerpproces of een nieuwe functie om aan de algoritmes te voegen.
Wat dit in de toekomst gaat brengen en welke kant we op bewegen valt echter nog te bezien. . .
Na deze unieke blik in de toekomst was het tijd voor de, in mijn ogen in ieder geval, meest praktische talk van de dag. Gegeven door Tijmen van de Kamp van Avanade en deze gaf grip op een onderwerp waar ik zelf dagelijks ook mee te maken heb bij mijn klanten: Innovatie
Want wat is precies innovatie? En wanneer is innovatie succesvol voor bedrijven?
‘Fail Fast to Innovate Faster’ is een bekend spreekwoord als je spreekt over de adoptie van nieuwe trends en technologieën maar in de praktijk blijkt dit voor Nederlandse organisaties toch een grote uitdaging.
Maar wat zijn precies de ingrediënten om succesvol innovatie te bedrijven, wat moet je als organisatie doen en hoe meet je überhaupt het succes?
Thijmen gaf zijn 3 vereisten voor innovatie:
- De technologie. Waar ben je tenslotte zonder het product of de dienst zelf?
- User experience, kortom de gebruikservaring.
- Service design. Hoe zorg je voor impact, wat zet je neer en wie heeft er wat aan? zeg maar het hoe en waarom van jouw product of dienst
Zonder evangelie geen geloof dus ga het aan de man brengen: Ga het doen!
Het middagprogramma verveelde zeker niet! Vooral toen race legende Jan Lammers en Jeroen van Glabbeek van CM.com het podium betraden om over hun inspanningen te praten waarmee ze de F1 terug naar Nederland haalden!
Een droom die uitkomt voor miljoenen sportfans in Nederland in mei 2020. De Nederlandse grand prix geeft fans de mogelijkheid om van dichtbij hun helden Max Verstappen, Lewis Hamilton en Sebastian Vettel in actie te zien. Jan Lammers gaf achtergrondinformatie over hoe dit proces in zijn werk is gegaan en welke strategische partnerships hebben bijgedragen om dit in zo’n razend tempo voor elkaar te krijgen!
Actueel en vers van de pers
Jeroen van Glabbeek had met zijn bedrijf CM.com vooral de technische kant, communicatie en payments voor hun rekening genomen. De manier waarop dit in elkaar is gezet geldt als een benchmark voor de rest van de wereld. Zeker op het gebied van Payments was het baanbrekend omdat ze software hebben ingezet waardoor mensen in bijv. een whatsapp omgeving de betaling konden volbrengen. Dit is echt de toekomst als je het mij vraagt.
Gerelateerd: Ben jij er klaar voor?
a new toolset creates a new mindset
Het was uniek dat van Glabbeek aanwezig was omdat deze week zijn bedrijf een beursgang zou maken. De beursgang wordt echter uitgesteld “to allow for further investor engagement”. De beursgang was gepland voor morgenochtend en had 100 miljoen euro moeten opleveren.
Het is nog niet bekend wanneer de beursgang wél zal plaatsvinden. Een nieuwe datum en introductieprijs zal de komende dagen door CM.com bekend worden gemaakt. CM.com-oprichter Jeroen van Glabbeek zei tegen het Financieele Dagblad dat hij de beursgang voor minimaal 1 (werk)dag uitstelt. Hij zou juist een aantal “grote partijen” de kans willen geven om deel te nemen aan de beursgang.
In de afgelopen jaren is Emerce eDay uitgegroeid tot een van de meest actuele en toonaangevende events op het gebied van e-business, media, marketing en tech en met meer dan 2000 decision makers en topsprekers op internationaal en nationaal niveau is dit een dag die je eigenlijk niet mag missen!
kom In contact
+31 (0)6 4895 2904
jerry@
jerryvanstaveren.nl