Bepaal het frame
De meeste informatie die we op dagelijkse basis te verwerken krijgen is niet bepaald objectief maar juist op een specifieke ...
Verkoop risico’s
In het dagelijks gebruik worden verschillende definities en interpretaties aan het woord risico gegeven. Voor sommigen heeft risico een negatieve ...
Verkoop eskimo’s geen ijs
“Hij verkoopt zelfs ijs aan een eskimo”. Het is een term die je vaak hoort als het gaat over “goede ...
Sales op de lopende band
“Na hoeveel maanden zou je een verkoper ontslaan als deze zijn target niet haalt? Is dat na 2 keer? Is ...
Niet te onderhandelen
Iedereen onderhandelt. Werknemers en werkgevers onderhandelen over het beste contract, ik onderhandel dagelijks met mijn kinderen over het avondeten en momenteel ...
De pijn van afwijzing
Iedere ondernemer of bedrijf kent wel dat gevoel van ‘ik wil iedereen helpen’ of beter gezegd; ‘ik kán iedereen helpen ...
Online onderhandelen
Slechts een klein aantal verkopers wordt écht effectieve onderhandelaars. Dat komt omdat de meesten van ons niet zijn opgeleid of ...
Gevaarlijke verdienmodellen
Tijdens mijn rol als consultant kom ik veel verschillende verdienmodellen tegen, die variëren van abonnementen, no cure no pay, investeringen ...
Resultaat in woorden brengen
Als je het optimale resultaat wilt behalen met je (verkoop)gesprekken moet je er tijd, aandacht en energie in blijven steken ...