jerryvanstaveren.nl

Wat doet een Business Consultant?

Een business consultant is iemand die strategisch advies geeft aan het management van een onderneming of bedrijf om de effectiviteit van het bedrijf te optimaliseren. 

Dat is een vrij omslachtige manier om te zeggen dat een business consultant een bedrijf van praktijkadvies voorziet waarmee ze betere resultaten behalen. Betere resultaten in bijv. de bedrijfsprocessen, in de conversie van verkoopgesprekken of in de positionering van hun bedrijf tov de concurrenten.
 
Vaak gaat de rol van een business consultant verder dan alleen het geven van advies en is deze ook nauw betrokken bij de uitvoering van het advies. Denk hierbij aan training van de medewerkers, maar ook over hulp bij het invullen van de online strategie en andere internet gerelateerde vraagstukken. 

het takenpakket

De exacte taken van een business consultant verschillen per bedrijf en vraagstuk, maar over het algemeen houden zij zich bezig met:

  • In kaart brengen van de bedrijfsstrategie en de mogelijke problemen of bedreigingen die deze met zich meebrengt

  • Analyseren van problemen, bedreigingen en andere struikelblokken binnen de business en op basis hiervan genereren van oplossingen en alternatieven

  • Creëren van draagvlak voor veranderingen, zowel op strategisch als operationeel gebied
  • Verrichten van analyses, benchmarks en andere onderzoeken en dit vertalen naar de opdrachtgever
  • Beheren en bewaken van requirements gedurende projecten
  • Fungeren als sparringpartner van managers, directieleden, projectteamleden en klanten

Clienten 

business consultant

Bekijk een greep uit mijn eerdere opdrachten

Naast consultancy gaat Jerry ook naar bedrijven toe, om daar inhouse workshops, lezingen & trainingen te geven op het gebied van sales, social selling, strategie, marketing, verandermanagement of pitchen  

Visie Brainstorm

Op uitnodiging van Rhenus Logistics & Copex samen met de directie en management een dag lang brainstormen over de nieuwe koers en om in samenspraak een plan van aanpak te creëren om de gestelde doelen voor 2020 daadwerkelijk te gaan bereiken.

interim project

Het verkopen van producten is niet meer genoeg voor de MediaMarkt. Klanten komen beter geïnformeerd dan de verkopers de vestigingen binnen en de oude manier van verkoop moet daarom plaats maken voor een compleet nieuwe aanpak.

sales strategie

Voor het 4e jaar uitgenodigd om te spreken voor de Ondernemersopleiding van de Hogeschool van Amsterdam. Om deze ondernemers van de toekomst te adviseren en inspireren om een product succesvol in de markt te zetten 

Visie & strategie

Op uitnodiging van de MediaMarkt op de Holding in Rotterdam brainstormen over de nieuwe koers en visie voor de toekomst. Hoe kan de Mediamarkt relevant blijven in deze nieuwe tijden en succesvol zijn in een dalende markt? 

coffee boost

Op uitnodiging van de HvA een korte en interactie workshop gegeven over sales en mindset over het introduceren van hun startup op de markt. Dit was op de prachtige locatie van het Volkshotel onder het genot van een bak koffie: Coffee Boost

social selling

Op uitnodiging van Comsave, de marktleider op het gebied van VoIP en andere telecomoplossingen, gaf Jerry de directie en board van verschillende telecombedrijven een workshop social selling tijdens een exclusief klanten event

zakelijk excelleren

‘Zakelijk Excelleren’ is een ééndaagse workshop op een historische locatie. Één deel masterclass en één deel workshop! Waarbij je onder de motorkap kan kijken van de principes die succesvolle ondernemers laten draaien en succes laten behalen.

strategie

Bij de OBA in hartje Amsterdam liet Jerry een groep van 20 tech startups van de ondernemersopleiding van de Hogeschool kennis maken met de principes van online strategie die zorgen voor maximaal resultaat tegen minimale inspanning

verkoopbevordering

Op de fantastische locatie van Drenthe Flowers luisterden circa 45 Business leden ademloos naar de tips&tricks op het gebied van sales en slimme verkooptechnieken

online ondernemen

In het Auditorium  200 startende ondernemers toespreken
om praktijkkennis te delen en inzichten te geven die niet in de boeken terug te vinden zijn, met de focus op online resultaat

online strategie

Een lezing op een inspirerende omgeving, namelijk de Openbare bieb Amsterdam, voor de enthousiaste ondernemers aan de SYBIT (tech startup hub)