Herziening resultatenmodel voortgezet onderwijs
De Inspectie van het Onderwijs zocht ondersteuning bij de totstandkoming van een nieuw onderwijs resultatenmodel voor het Voortgezet Onderwijs. Om draagvlak te creëren voor de uitkomst, het proces transparant te laten verlopen en alle benodigde stakeholders actief mee te laten denken werd Spilter gevraagd samen met de Inspectie voor het onderwijs dit proces vorm te geven en uit te voeren.
In een drietal Versnellingskamers werd in samenwerking met o.a. schoolbesturen, wetenschappers, inspecteurs en VO-raad tot een herzien onderwijsresultaten model voor het VO-onderwijs gekomen.
Tijdens de Versnellingskamers lag de focus binnen het ORM op Onderwijsrendement 1 (OR1). De aanpak was gebaseerd op gesprekken over de resultaten van het uitgevoerde onderzoek onder de stakeholders en schoolbesturen. De inzichten uit dat onderzoek draaien om de huidige vier indicatoren van OR1: R1, R2, R3 en E.
foto’s achter de schermen
Nationale Nederlanden
Een interactieve Masterclass leiden over communicatie om de feedback te optimaliseren binnen IT project teams
anwb
praktijkgerichte workshops begeleiden over het werken via Lean principes en continu verbeteren
abn amro
Fulltime project voor ABN Amro als Coach & consultant en
participeren in diverse veranderprojecten.