FEEDBACK GEVEN & ONTVANGEN
Feedback geven en ontvangen is een cruciaal onderdeel van de communicatie met anderen en het is van grote invloed op de samenwerking tussen de mensen in de organisatie.
‘Hoe’ je de feedback geeft en hoe je die ontvangt is daarom van groot belang.
Tijdens deze praktische workshop leerde de deelnemers van ANWB accountancy waar je op moet letten, leerde de do’s and don’ts en ontvingen praktische handvatten waarmee ze direct grote sprongen vooruit konden maken op het gebied van onderlinge communicatie.
Mensen aansturen betekent niet alleen dat je vertelt wat ze moeten doen maar ook dat je rekening houdt met hun ervaring en ontwikkeling. Hoe je leiding geeft zegt daarnaast ook veel over jouw mate van taak- en persoonsgerichtheid. Ze kregen praktische aanzichten waarmee het team elkaar effectiever kan aansturen.
Het liefst vermijden we conflicten maar ze zijn nou eenmaal een onderdeel van het leven. Je verschilt soms van mening en dat gebeurt nou eenmaal op de werkvloer. Soms is het goed om op die momenten de confrontatie op de juiste manier aan te gaan. Wat je namelijk wilt voorkomen is dat een onwerkbare situatie ontstaat. Feedback is hierbij een cruciaal onderdeel.
Vaak hebben we onze mening al klaar of is ons beeld al gevormd. Dat is jammer want het beïnvloedt niet alleen het gesprek dat erop volgt maar ook de mogelijke uitkomst. Je luistert maar deels, begrijpt elkaar niet volledig en trekt daaruit conclusies. Miscommunicatie gegarandeerd. Tijdens deze praktische workshop krijg je praktische inzichten mee waarmee je jouw communicatieve vaardigheden kunt verbeteren met behulp van beproefde methodes.
bekijk foto’s van de workshop
andere workshops
contact
jerry @jerry van staveren .nl