BUSINESS BOEK #9 |  KLANTGERICHT LEIDERSCHAP


Titel: Klantgericht Leiderschap
Schrijver: Sydney Brouwer
Categorie: Studie & Management |Mens & Maatschappij | Leiderschap & Coaching

In dit item wil ik de beste business boeken met je delen. Boeken die impact hebben gehad op de levens van ondernemers en even simpel gezegd onmisbaar zijn in jouw boekenkast. Regelmatig zal een ondernemer uit mijn directe netwerk zijn of haar boekentip met je delen en je achtergrond geven waarom dit boek zo waardevol is geweest.

Dit keer de beurt aan een boek dat ik meerdere keren heb gelezen en iedere keer weer nieuwe inzichten geeft. Hij is onmisbaar in jouw boekenkast!


Elke organisatie is zich bewust van het belang van klantgerichtheid. Het is niet voor niets dat hier de laatste jaren een grotere nadruk op is komen te liggen. Daarbij worden allerlei methodes uit de kast getrokken om de klantbeleving naar een hoger niveau te tillen.

Aan één aspect wordt echter structureel te weinig aandacht besteed: leiderschap.

In dit boek legt Sydney Brouwer de link tussen klantgerichtheid en leiderschap. Hij zoomt daarbij in op de leider zelf. Als leider ben je immers verantwoordelijk voor het creëren van een cultuur die stimuleert dat iedereen het belang van de klant inziet.

Wat moet een leider doen om klantgerichtheid in een organisatie op de kaart te zetten, te faciliteren en te stimuleren? Aan de hand van inspirerende voorbeelden en anekdotes uit de praktijk neemt Sydney je mee langs acht principes die leiders zullen helpen bij het bouwen van een klantgerichte cultuur.

Een cultuur die zorgt voor enthousiaste klanten én medewerkers. Met inspirerende leiders aan het woord, zoals Bas van der Veldt (AFAS), Bas Hoogland (Landal Greenparks), Malcolm Ross (Disney) en Michael Levie (citizenM).

Waarom

‘Ook bij het bouwen aan een klantgerichte organisatie geldt voor managers: practice what you preach. Dit praktische en inspirerende boek helpt managers het verschil te maken voor klanten én medewerkers.’ – Jos Burgers, bestsellerauteur en veelgevraagd spreker over klantgerichtheid

‘Dit boek laat zien hoe je een cultuur bouwt die zorgt voor enthousiaste medewerkers en klanten. Hiermee wordt ondernemen niet alleen leuker, je zult zien dat als je dit goed doet de euro’s achter je aan rollen!’ – Bas van der Veldt, CEO AFAS

‘Een bedrijf waar het leuk is om van te kopen en waar klanten vol kwispelend fan van worden, is het gevolg van leiderschap. Klantgericht leiderschap!’ – Remco Claassen, Spreker & auteur over Leiderschap

“Sydney heeft op een prettige wijze zijn visie op klantgerichtheid weergegeven. Aan alles in het boek merk je dat hij klantgerichtheid altijd op de eerste plaats zet en hier zo veel mogelijk bedrijven (mensen) in mee wil krijgen! De principes zijn helder en geven ieder op zich handvaten om binnen de organisatie aan de slag te gaan. Wat mij betreft een must-read, als je klantgerichtheid belangrijk vindt”

Aanbevolen door: Sydney Brouwer

Heb jij zelf ook een boek die je graag zou willen aanbevelen? Geef jouw keuze dan hier door