Beste Blog van 2017
Jerry van Staveren, Business Coach & Online Strateeg
Zoals vele van jullie weten heb ik jaren geleden een afspraak gemaakt. Een afspraak die ik week in, week uit, na wil leven.
Een man een man, een woord een woord tenslotte. Die afspraak is: Elke week een waardevol blog!
Elke maandag zet ik om 11:00 een artikel live met daarin een handige salestechniek, een waardevolle marketingstrategie of simpelweg een (klant)ervaring die ik in de afgelopen tijd heb gehad.
Het delen van kennis en het delen van mijn expertise zit een ongekende kracht in. Maar elke week een artikel live betekend in de praktijk 52 artikelen per jaar!
Maar welk artikel “scoorde” daar nou het beste van?
In mijn ogen draait alles om organische shares. Kortom, de mate waarin bezoekers/lezers bereid zijn om jouw content te delen aan hun netwerk, zonder dat je hier marketingbudget aan gespendeerd hebt.
Daar ligt de echte waarde verstopt.
Ik voer een content-marketingstrategie, wat wil zeggen dat door waardevolle content te delen ik mijn bereik opbouw en dat op zijn beurt aan het eind van de rit het meeste van mijn cliënten oplevert. Het moet waardevol zijn, want waarom zou jij het als lezer anders gaan delen?
Allereerst de statistieken op een rij:
Blogs geplaatst per maand
december 2017 (5) |
november 2017 (4) |
oktober 2017 (6) |
september 2017 (4) |
augustus 2017 (3) |
juli 2017 (4) |
juni 2017 (4) |
mei 2017 (7) |
april 2017 (5) |
maart 2017 (4) |
februari 2017 (4) |
januari 2017 (8) |
Als je dat verpakt in een diagram krijg je het volgende beeld m.b.t. de organische shares
Zoals je kan zien neemt door de content strategie en de continuïteit het aantal shares elke maand gestaag toe, met een lichte dip gedurende de zomermaanden
Momenteel zit ik rond de 12.000 bezoekers per maand op mijn website en wat het belang is van deze blogs is goed te zien in de volgende statistiek:
Maar welke blogs waren eigenlijk het beste en leverde de meeste bezoekers op?
Ik zal de vijf beste, die gezamenlijk goed waren voor maar liefst 110 social shares, voor je op een rij zetten:
“And the winner is”
#1
#2
#3
#4
#5
Een mooie verdeling dus, tussen strategie, sales, marketing & structuur.
Misschien wil jij een zelfde strategie gaan voeren voor jouw bedrijf om ook meer organisch verkeer richting jouw website te krijgen of om oprechte waarde te delen en een diepere connectie te maken met jouw website bezoekers.
Maak dan Nu onderstaand jouw afspraak en dan bespreken we de mogelijkheden voor jouw specifieke situatie!
SUCCES
Kom hier in contact met Jerry en breng jouw business naar het volgende niveau
Jouw gegevens zijn veilig en worden niet aan derden verstrekt. Bekijk hier de Algemene Voorwaarden