ONLINE TOOLS
Online moet er ontzettend veel gebeuren voor je bedrijf.
Je website, social media, sales, strategie, marketing, communicatie moet allemaal onderhouden worden.
Met deze handige online tools bespaar je met gemak een paar uur (en een hoop kopzorgen) per week.
- Canva
- Hootsuite
- Planoly
- Hotjar
- Evernote
- Yoast SEO
- Calendly
- Microsoft TEAMS
CANVA
Is een geweldige marketing tool, zeker voor degenen die geen Photoshop hebben. Hoewel je lang niet zoveel mogelijkheden hebt als in Photoshop, is Canva heel geschikt om allerlei marketinguitingen mee in elkaar te zetten.
Van posters tot flyers en van banners voor je website tot Instagram-posts. Je kunt er zelfs je eigen logo en huisstijl mee ontwerpen, opslaan en vervolgens in al je ontwerpen terug laten komen. Ideaal om een professionele en herkenbare uitstraling neer te zetten.
Kosten: gratis. Het premium abonnement geeft je overigens wel meer mogelijkheden.
2. Hootsuite
Deze tool is ideaal voor het inplannen van je socialmedia content. Je creëert je posts in Canva en plant ze vervolgens via Hootsuite in. Op het moment van publicatie krijg je een alert op je telefoon (of desktop) en heb je de post in een paar minuutjes gepubliceerd.
Kosten: gratis proefperiode van een maand. Hierna is er een betaalde variant van €25 euro per maand beschikbaar.
3. Planoly
Planoly is een social media management tool speciaal voor Instagram, het meest groeiende social media platform in Nederland.
4. Hotjar
Wil je meer inzicht in het gedrag van je websitebezoekers? Dan installeer je Hotjar. Met deze online tool kun je op basis van heatmaps de muisbewegingen van je websitebezoekers volgen. Handig om te zien of er inderdaad op die button wordt geklikt.
Kosten: gratis voor één pagina.
5. Evernote
Ken je de post-it’s nog die je op je bureau, muur en op je collega plakte? Die notitiepapiertjes zijn verleden tijd. Een digitaal notitieboek dat je meer als externe opslagplaats op je telefoon kan zien. Handig om websites, pdf-jes, afbeeldingen en stukken tekst op te slaan.
Tip: met labels kan je ’t makkelijk organiseren en terugzoeken.
Kosten: gratis
7. Calendly
Deze tool doet denken aan Datumprikker.nl maar dan specifiek voor bedrijven. Ook heeft deze iets meer functies dan gemakkelijk een datum prikken. Het maakt bijvoorbeeld automatisch een webconference-link aan, plaatst de meeting in je CRM-systeem, past de tijden aan de tijdzones aan en stuurt een reminder voorafgaand aan de afspraak. Gratis.
8. Microsoft TEAMS
Onmisbaar. Wat bij Microsoft Teams vooral handig is, is dat je externe mailadressen kunt toevoegen. Op die manier kun je ook met externen samenwerken, zonder oplossingen als bijv. Dropbox in te zetten.
Microsoft Teams is een beetje vergelijkbaar met Slack. Je kunt gemakkelijk digitaal samenwerken binnen dezelfde omgeving, chatten, vergaderen en bestanden delen.