Selecteer een pagina

recente blog artikelen

Adoptie versnellen

Adoptie versnellen

Transformatie wordt gedefinieerd als een initiatief vanuit de directie dat de manier waarop een organisatie werkt fundamenteel verandert. Het poogt om de activiteiten nauwer aan te laten sluiten op de bedrijfsstrategie. Een succesvolle implementatie slaat een brug tussen techniek en de mensen.

Lees meer
Participatie vormgeven

Participatie vormgeven

Gemeenten en organisaties beseffen steeds meer dat een sterke invulling van participatie om continue aandacht vraagt, om flexibiliteit en om echte co-creatie. Het is daarbij van belang dat ze mensen blijven betrekken bij de ontwikkelingen en daarbij ruimte bieden om actief deel te kunnen nemen. Dit gaat veel verder dan inspraak bij de voorbereiding van beleid of bij het informeren van aanstaande projecten tijdens welbedoelde inloop avonden.

Lees meer
Bepaal het frame

Bepaal het frame

De meeste informatie die we te verwerken krijgen is niet objectief maar geframed. De marketing en communicatiesector maken veel gebruik van framing. Dan probeer je een boodschap in een bepaalde richting te duwen en daarmee de mening te beïnvloeden.

Lees meer
Je bent zo sterk als de omgeving

Je bent zo sterk als de omgeving

Ieder project heeft impact op mensen, zeker in een dichtbevolkt land als Nederland. Er zijn rondom het project ten allen tijden verschillende spelers die allemaal een eigen belang hebben bij een juiste voorbereiding, uitvoering en afronding. Deze spelers worden ook wel ‘stakeholders’ genoemd.
Voorbeelden van stakeholders zijn de bewoners, de winkeliers in de buurt, maar ook het vervoersbedrijf, de hulpdiensten en andere partijen die gebruik maken van de weg waar de riolering vervangen gaat worden. En al deze stakeholders hebben allemaal hun eigen voorkeuren, verwachtingen en belangen.
Omgevingsmanagement gaat over het strategisch verenigen van al die verschillende belangen.

Lees meer
Versneld tot besluiten komen

Versneld tot besluiten komen

Groepsbesluitvorming is een proces waarbij individuen gezamenlijk deelnemen aan de besluitvorming. In groepsbesluitvorming is de beslissing niet langer toe te schrijven aan één persoon. De beslissingen die door een groep als geheel worden genomen, verschillen van individuele beslissingen. De kwaliteit is daarmee hoger, maar ook veel tijdrovender.

Lees meer
Toekomstbestendig werken

Toekomstbestendig werken

Na ruim een jaar van hybride werken staan veel organisaties voor een grote uitdaging: het hybride werk toekomstbestendig maken. Want als de pandemie ons iets geleerd heeft: we werken niet meer hetzelfde als de mensen die begin 2020 vanuit huis gingen werken.

Lees meer
Adoptie van transformatie

Adoptie van transformatie

Transformatie poogt om de activiteiten van de organisatie met betrekking tot mensen, processen en technologie nauwer aan te laten sluiten op de bedrijfsstrategie. Het is vooral bedoeld om de organisatie toekomstbestendig te maken. Echter is het succes onlosmakelijk verbonden met mensen en de mate waarin dit geadopteerd wordt.

Lees meer
Actieve deelname

Actieve deelname

Bij iedere poging om zaken te veranderen zijn er mensen die winnen of verliezen ten opzichte van de bestaande staat van zaken. En daarbij zijn verliezers bereidt vele malen harder te vechten dan de potentiële winnaars. Dat maakt grootschalige hervormingen en veranderingen buitengewoon moeilijk te realiseren. De oplossing?

Lees meer
De cruciale rol van gemeenten

De cruciale rol van gemeenten

Wie het coalitieakkoord bekijkt ziet al vrij hoezeer het nieuwe kabinet gemeenten nodig heeft voor het bereiken van de doelstellingen op verschillende fronten. De gemeenten hebben als ‘eerste overheid’ daarmee nogal wat ‘op hun bordje’ en een flinke klus te klaren.

Lees meer

Jerry is Gastblogger voor o.a.:

Frankwatching logo

Frankwatching

Publiceert sinds 2004 nieuws en opinie over media, marketing en digitale trends. Werd in 2007 uitgeroepen tot “Best Dutch Weblog”. Elke maand lezen 400.000 unieke bezoekers de artikelen.

emerce

Al sinds 1998 hét multimediaal platform voor beslissers in digitale marketing, media en e-business in Nederland.
Met 300.000 dagelijkse bezoekers op de website.

nieuws.social

Het grootste informatieve portal dat draait om ‘nieuws’ en ‘social’. Het biedt een podium aan exclusieve experts met allen een eigen visie, ervaring en creatieve inzichten.

Sales

Laat ze dromen

STRATEGIE Laat ze dromen Jerry van Staveren, Business Coach & ...
Verder Lezen
/

Uurprijzen zijn duur en onzeker

STRATEGIE Uurprijzen zijn duur en onzeker Jerry van Staveren, Business ...
Verder Lezen
/

Verkoop is kinderspel

VERKOOP Verkoop is kinderspel Jerry van Staveren, Business Coach & ...
Verder Lezen
/

marketing

Is jouw werk onzinnig

Antropoloog David Graeber was deze maand heel even in Nederland ...
Verder Lezen
/

Een onvervalste Marketing Masterclass

MARKETING Marketing Masterclass Jerry van Staveren, Business Coach & Online ...
Verder Lezen
/

NIET INSPIREREN MAAR MOTIVEREN #TNW2018 | Het event van het jaar

EVENT The Next Web Conference 2018 (part II) Jerry van ...
Verder Lezen
/

strategie

Snelle veranderingen

Tijdens de eerste lockdown waren experts die zich bezig hielden ...
Verder Lezen
/

Versnellen via een versnellingskamer

De wereld om ons heen veranderd in hoog tempo en ...
Verder Lezen
/
NPS graadmeter

Hoe loyaal zijn jouw klanten

NPS viert binnenkort z'n 20e verjaardag. Dit populaire instrument werd ...
Verder Lezen
/

structuur

Pak je verlies als ondernemer

Als mens weegt de pijn van verlies ons veel zwaarder ...
Verder Lezen
/

Durf de specialist te zijn

Vorige week had ik een gesprek met een ondernemer die ...
Verder Lezen
/

De geheimen van passief inkomen

Op regelmatige basis spreek ik ondernemers die zeggen: “Ik wil ...
Verder Lezen
/

events

Geen berichten gevonden.

gastblogs

Hoe je je salespage makkelijk verklooit – en 15 tips om dat te voorkomen

Het is tijd voor weer een waardevol gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
Verder Lezen
/ Gastblog

Hoe je een pakkende titel schrijft waardoor je meer volgers krijgt (en meer betalende klanten)

Het is tijd voor eerste waardevolle gastartikel van Peter Post, Copywriter. Tijdens zijn regelmatig verschijnende blogs neemt hij jou mee ...
Verder Lezen
/ Gastblog

Met Jerry samenwerken?

Bestel hier:

Homepage

Archief

contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl