Als ondernemers weten we inmiddels wat de waarde van het internet voor onze business is. En wat goede SEO & marketing daarin voor ons kan betekenen. Hoe beter dat is ingericht, hoe zichtbaarder je bent & hoe meer klanten je uiteindelijk binnen zal halen, toch?

Onze marketing en de berichten die we daarin delen zijn onmisbaar geworden voor onze business en we besteden veel tijd aan het optimaliseren van deze berichten. De juiste keywords, titels en afbeeldingen. Maar door zo druk te zijn met de techniek (de keywords, de seo etc) vergeten we vaak waar het echt om draait…

De connectie met je (potentiële) klant..

We schrijven berichten om te scoren in Google, niet om te scoren bij onze lezers/volgers.

Gerelateerd: Wat zegt je gevoel?

Een stap die goed werkt om wel die connectie te maken (en tegelijkertijd bezwaren van potentiële klanten alvast weg te nemen) is door de ervaringen van klanten met jouw product/dienst te delen. Dit kan bijvoorbeeld via je nieuwsbrief, je facebook pagina & in je blogs.

“We leven in een tijdperk waar adverteren een naar woord is geworden. Een tijdperk waar mensen geen bedrijven of merken vertrouwen. Mensen vertrouwen andere mensen – Paul A. Ramondo”

Uit recent onderzoek is gebleken dat 98% van de mensen vlak voordat ze een aankoop doen de meningen en ervaringen van anderen lezen op internet. Hoe meer mensen positief zijn, hoe meer overtuigd zij zullen raken. Mensen zoeken per definitie naar sociale bevestiging om onzekerheid weg te nemen en de investering van aankoop te valideren.

Gebruik dit in je voordeel! Pak de 5 tot 10 bezwaren die je regelmatig hoort om NIET tot samenwerking met je over te gaan en gebruik deze in je marketing

Wat zijn de bezwaren die jij als ondernemer regelmatig hoort?

In mijn ervaring is dat bijvoorbeeld: “ik heb geen tijd”, “er is niet voldoende budget” of zelfs “ik ben A-Technisch als het op internet aankomt”.

Pak die bezwaren en gebruik ze

Vertel het verhaal van die A-technische klant, die naast zijn fulltime baan ook nog eens ondernemer was. Altijd te weinig tijd had en weinig budget bezat. Die klant die nu veel meer rust ervaart, succesvol en veel gelukkiger is sinds jullie samenwerking. Schets hierin de situatie zoals die aan het begin van jullie samenwerking was (de pijn), hoe die situatie nu is (het plezier) en wat jullie oplossing is geweest.

Dit betekend niet alleen verse content voor je website en in je marketing, maar je slaat twee vliegen in één klap! Want naast de verse & waardevolle content neem je ook alvast eventuele bezwaren van bezoekers weg en hebben deze lezers een veel betere connectie met jou en je product/dienst. Lezers zullen namelijk de eigen situatie herkennen in die klant verhalen.

Maak gebruik van de kracht van ‘storytelling’.

Ervaringen van personen die al met je hebben samengewerkt komen veel meer binnen bij lezers en zorgen voor een veel beter beeld van wat jij als ondernemer ter tafel brengt. Per definitie zijn mensen gevoelig voor goede verhalen, dus gebruik dit in jouw voordeel.

“Words are how we think, stories are how we link – Christina Baldwin”

De overweldigende 98% van mensen die gaan zoeken naar ervaringen van anderen met jouw product of dienstverlening zullen die verhalen te zien krijgen & dat brengt jou weer een stap dichterbij een nieuwe samenwerking

 

Veel succes 

 

Wil je meer van dit soort praktische tips? Meld je dan aan: Aanmelden