CASESTUDY 8

DOEL : VERKOOP OPTIMALISATIE

Opdrachtgever: Ompro
Website: https://ompro.nl/
Branche: SEO

Mark van Tuel is oprichter van online marketing bureau Ompro.nl en SEO specialist. Ompro helpt bedrijven en organisaties bij de online positionering in de zoekmachines. Mark is een klassieke autodidact met ruim 12 jaar online marketing ervaring, maar wilde zijn verkoop naar het volgende niveau tillen. Ik kreeg van hem het volgende verzoek:

Ik ben benieuwd naar wat je te bieden hebt en hoop dat jouw input mij persoonlijk en Ompro kan versterken. Zou je me kunnen helpen met de volgende punten:


1) Tijdens ons gesprek hebben we het gehad over het verkoopgesprek en welke vragen dan goed zijn om te stellen. Kun je me daar nog een checklist/vragenlijst voor toesturen?


2) Daarnaast ben ik bezig met de offertes. Ik vroeg me af wat er volgens jou in moet staan en volgens welke opbouw? Voorheen werkte ik de uren calculatie heel gedetailleerd uit, hoe kan ik dat nu het beste doen? Wellicht heb je een voorbeeld? Ik wil de offerte namelijk terugbrengen naar maximaal 2 a4-tjes.


3) Ik neig ook steeds meer om “vaste pakketten met vaste prijzen” te maken in plaats van steeds opnieuw die uren calculatie. Hoe ik die verdeling ga maken weet ik nog niet en of dit slim is ook niet. Dit wil ik graag met je bespreken.

Resultaat:

  • Afgestapt van ‘uurtje factuurtje’, wat administratief veel tijd opslokte. 
  • Meer omzet resultaat met minder geinvesteerde uren weten te realiseren
  • Nieuwe kantoorruimte in Den Bosch betrokken
  • Keuzestress (oorzaak nummer 1 voor afwijzing van offertes) teruggebracht in de offertes. Switch naar vaste en overzichtelijke pakketten gemaakt voor hogere investeringen. 
  • Al zijn jaardoelen bereikt:

Momenteel enorm hard bezig om mijn doelen voor dit jaar te behalen! Daarnaast ga ik per 01-01-2018 een kantoorruimte huren dus dat is een mooi vooruitzicht!  

Zoals bij veel bedrijven is het einde van het jaar hectisch, dat is hier niet anders. Daarnaast ben ik momenteel flink aan het investeren in marketing zoals goede copywriting, gastbloggen, brochures e.d..

Ik denk dat het goed is om een afspraak te maken voor midden januari 2018. Dan kunnen we voor 2018 doelen opstellen en een plan/aanpak opstellen voor Ompro”

kom In contact

+31 (0)6 48 95 29 04
jerry@jerryvanstaveren.nl

meer bereik

Janne Schuijn van Ladies Lifting

meer resultaat

Robbert Miedema van RMPT

meer omzet

Ken Creemers van CR33MERS